Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Her får du lavpris-telefoni billigst

Her får du lavpris-telefoni billigst

Selvom selskabet Onfone har scoret mange kunder på lave priser, er det ikke der, hvor du aktuelt får mest for pengene. Læs her, hvor du får billigst mobiltelefoni.

Når der skal vælges telefoni handler det om, at se dig godt for. Langt fra alt der ser billigt ud, er nødvendigvis det bedste tilbud. (Foto: Mobilsiden.dk)
Når der skal vælges telefoni handler det om, at se dig godt for. Langt fra alt der ser billigt ud, er nødvendigvis det bedste tilbud. (Foto: Mobilsiden.dk)

Sagen kort:

De mindre mobilselskaber slås i øjeblikket om kunderne ved at tilbyde de såkaldte flatrate-abonnementer, hvor alt mobilforbruget er inkluderet, til en fast månedlig pris.

En prisanalyse, som Mobilsiden.dk har foretaget, giver forbrugerne to vigtige pointer at forholde sig til.

1/ Det er ikke nødvendigvis det selskab med den mest aggressive markedsføring, der er bedst.

2/ Det kræver stor indsigt og en god lommeregner at regne sig frem til det bedste tilbud.

Analysen kårer Call Me abonnementet Pow! med 6 timers tale, fri SMS og MMS og 2 GB datapakke til 168 kroner om måneden, som det aktuelt bedste tilbud på lavpris-markedet.

- "Call Me har en løsning, hvor kunderne kan gå amok og bruge løs af både samtaler, SMS'er og datatrafik, uden at være nervøs for at ramme forbrugsloftet. Jeg noterer mig også, at Telmore kommer dårligst ud af analysen, mens Onfones produkt, slet ikke er så godt, som man ud fra markedsføringen skulle tro," fortæller mobilekspert John G. Pedersen, fra Mobilsiden.dk, der står bag analysen.

Eksperten råder mobilforbrugerne til at være yderst opmærksomme på deres forbrug og læse alt det med småt, når den billigste og bedste løsning, skal findes.

(Læs sagen i detaljer herunder...)

Fastlåste priser sat i bevægelse

Med skuespilleren Lars Bom i front, og aggressive priser, har Onfone fisket mange kunder fra de andre mobilselskaber.

Men selvom selskabet har rusket op i fastlåste priser på markedet, er Onfone ikke nødvendigvis det bedste lavpris-tilbud. Det viser en prisanalyse, som Mobilsiden.dk har foretaget.

På overfladen har mobilselskaberne Bibob, Telmore og Onfone præcis de samme priser, men der er stor forskel på, hvad kunderne får med i pakken.

Fem timers taletid plus fri SMS og MMS er ens hos dem alle. Forskellene ligger i den inkluderede datamængde og ikke mindst datahastighed.

Telmore er dyrest - Bibob er bedst

Det TDC-ejede Telmore, som er det største af de små mobilselskaber, er klart dyrest, og det er her du samlet set får mindst for dine penge. Mens Bibob, der ejes af Telenor, har et bedre produkt end både Onfone og Telmore.

Bibob har den højeste datahastighed og den største inkluderede datamængde.

I forhold til Onfone tilbyder Bibob dobbelt mængde data og fire-dobbelt hastighed, når man går på nettet fra mobilen.

Heavy-useren skal have Call Me

På discount-markedet er priserne, præcis som det er tilfældet blandt de store mobilselskaber, ganske svære at gennem- og overskue for forbrugerne.

F.eks. har Call Me, Unotel og M1 produkter, der ligner dem fra Bibob, Onfone, CBB Mobil og Telmore. Indholdet er blandt andet en times ekstra tale for samme pris, til gengæld for mindre datatrafikmængde.

Når man omregner tilbuddene fra de nævnte selskaber, således at de alle har seks timers tale, og inkluderer datapakker, er M1 og Unotel vindere på prisen, mens Call Me er dyrest, men bedst, på indholdet.

Call Me er altså værd at overveje, særligt for heavy-users, da de har klart den største datamængde og hastighed med i den samlede pakke.

Totalt uigennemskuelig

- "Der er altid et 'men' - uanset hvilket selskab, der er tale om," fortæller John G. Pedersen, Mobilsiden.dk's mobilekspert, der står bag prisanalysen.

- "Selskaberne vil så gerne fremlægge det hele så let og ligetil som overhovedet muligt, hvilket kun i nogen grad lykkedes hos de enkelte selskaber. Men når man forsøger at sammenligne priserne på kryds af selskaberne, falder kæden fuldstændigt af, blandt andet fordi ikke alle oplysningerne er lige lette at finde på teleselskabernes hjemmesider," forklarer John G. Pedersen. 

Han understreger, at analysen har taget udgangspunkt i fem/seks-timers tale-abonnementerne. Og at man i f.eks. 10-timers pakkerne godt kan komme frem til helt andre resultater.

Vinderen af det hele er...

- "Set på kryds af hele analysen skal man vælge Call Me Pow! med 2 GB datapakke, hvis der bare skal fuld skrald på det hele, og hvor man overhovedet ikke skal bekymre sig om noget i forhold til sit mobilforbrug. Derfor er Call Me Pow! med datapakken lige nu, det 'bedste lavpris-abonnement' på markedet," slutter John G. Pedersen.

Landets største lavpris-selskab Telmore kommer ud af Mobilsiden.dk's analyse, som det klart dyreste produkt.

Link: PDF-fil med skematisk oversigt over priserne i analysen.

OPDATERING: I marts 2011 er der en ny vinder af lavpris-kategorien. Læs denne artikel...

Baggrund:

I analysen indgår følgende selskaber: Telmore, CBB Mobil, Call Me, M1, Bibob, M1, Unotel og Onfone.

Selskaberne er, med undtagelse af Onfone, valgt ud fra IT- og Telestyrelsens seneste opgørelse af markedsandele for discount-selskaberne.

Onfone indgår i analysen, da de er markedets nye udfordrer.

Abonnementerne der sammenlignes er udvalgt ud fra hvem, der har enten fem eller seks timers tale, inklusive fri SMS, MMS og opkaldsafgift.

Priserne er indsamlet og opgjort den 28. og 29. januar 2011.

Kommentar

x

Opret bruger
Kim Harder 05-02-2011 13:55:42

Jeg kan ikke se den samme fleksibilitet, som der er mulighed for hos CBB hos nogle af de andre selskaber. Man kan skrue en bruger sammen alt efter behov, i stedet for, at skulle købe en hel pakkeløsning, som man måske ikke bruger fuldt ud. Muligheden for, at sætte en hel famillie sammen, gør, at man flekse flere mobiltelefoner sammen. Disse kan så sættes op efter behov, med fælles optankning til alle mobiltelefoner. Så sætter man data, sms, mms eller fri telfoni på de mobiltelfoner, som har behov for det. Så kan far godt have brug for data, men det er ikke sikkert, at familliens 7 årig søn lige har brug for det. Mor skal måske have fri tale på sin.

0 0
primestr_ 05-02-2011 09:21:07

I forhold til Onfone tilbyder Bibob dobbelt mængde data og fire-dobbelt hastighed, når man går på nettet fra mobilen.


Jeg har altid 4+ mbit på min onfone.. Så må bibob have haft 12mbit + i din test? :P

Kan da heller ikke de andet end de har begge 1 gb inkluderet.

0 0
John 05-02-2011 11:58:24

Ditto her. Har altid max hastighed, dvs. hvad nettet kan levere i området og er ikke begrænset af en hastighed på 1 Mbit. Dog har Onfone selv nævnt at hastigheden er 1 Mbit.
Onfone giver dog kun 500 MB, mod 1 GB hos Bibob når man bestiller deres pakke til 149 kr.
Det eneste der egentlig afholder mig fra at vende tilbage til Bibob er at jeg ikke gider betale 69 kr. for at kunne ringe til udlandet. Det bør IMO være standard at man kan det.

0 0
primestr_ 05-02-2011 16:48:45

Yeah - sorry my bad. jeg har bare den med 1gb, havde ikke lige tænkt på det til 149.. :)

Jeg er glad for onfone, synes det virker godt.

Det eneste er deres hjemmeside, kunne godt være mere brugervenlig og hurtigere, og deres kundeservice åbningstider, alt for tidligt de lukker i hverdagene.

0 0
tewic 05-02-2011 09:11:29

Som så mange andre har jeg også haft CallMe (ifbm køb af en HTC Desire og dermed 6 mdrs binding). Som sådan har servicen været okay, men deres 3G dækning her i Aalborg har været tvivlsom, og det samme når jeg har været på farten uden for Aalborg.
Så nu har jeg BiBoBs 149 kr pakke med 1gb data ved 4 mbit. Der har været en mærkbar forskel i hastigheden ved surf og andet data brug.

Det er en synd og skam når nu CallMe virkelig har nogle fede tilbud ved køb af mobiler, men jeg holder mig helt klart fra Telias net her hvor jeg bor.

Pointen går ligesom lidt af en smartphone når dækningen er dårlig.

0 0
John 04-02-2011 18:02:03

Har tidligere brugt teleprisguide.dk, men den er desværre lukket nu :(
Og umiddelbart har jeg ikke kunne finde brugbare alternativer.

0 0
Lars 04-02-2011 09:26:51

Synes det var rimeligt at nævne i sammenligningen selskaber imellem, at Telmore den seneste tid har haft kampagne på data så man får 1 GB data for 11 kr pr. måned. Man kan så håbe det bliver prisen fremover set i lyset af den hårde konkurrence!

0 0
Mobilsiden.dk 04-02-2011 10:07:07

Hej Lars.

I sådanne sammenligninger tager man altid udgangspunkt i listepriser, fremfor begrænsede kampagner.

0 0
JB 03-02-2011 20:10:58

Det er et utroligt ringe grundlag at drage en konklusion ud fra. Det er enormt usagligt kun at tage udgangspunkt i én type forbruger med et enormt forbrug og ud fra dette udråbe markedets billigste selskab - det tangerer jo løgn John.

Og hvorfor interviewer John sig selv, omtaler sig selv i tredje person, og udråber sig selv til ekspert?

0 0
Mobilsiden.dk 03-02-2011 20:26:06

Hej JB,

Du har fuldkommen ret. Man kan slet ikke drage denne type af konklusioner, da det handler om brugerens forbrug.

Når vi alligevel gør det, så er det for, at give folk som ikke gider rode med lommeregneren, et indblik i, hvor der er forskelle. Og som det kan ses, så er det blot ikke selskabet med den største markedsføring, der nødvendigvis er det billigste tilbud.

Men generelt set, er markedet så komplekst, at man ikke som sådan kan udregne hvad der er det bedste selskab. Til det, er der alt for mange parametre.

0 0
Mobilsiden.dk 03-02-2011 20:50:49

Jo. Det har faktisk taget pænt lang tid.

Men det har ikke været tanken at lave noget, at forbrugeren som sådan kan vælge abonnementet ud fra. Men at synliggøre, hvad forskellen er på de pakker som lige nu er meget i reklamerne - og som alle (på overfladen) ligner hinanden.

0 0
Sven A. 03-02-2011 22:33:25

Det er da også vigtig at tage med de administrative udgifter.
Når man går ind på Call me koster det faktisk 6,50 i Regningsadm. pr. md.

Medens andre selvskab, koster det ikke noget?

0 0
Sven A. 03-02-2011 22:44:45

Og når man går ind på deres support og kigger på hastighed, så er hastighed på Turbo 3G op til 4,0mbit/s, og ikke 6mbit/s som det står andre steder.

0 0
Kim Harder 03-02-2011 16:13:54

Det er ikke nok, at bedømme teleselskaberne på deres abonnementpriser, man skal også ind og se på ens eget forburgsbehov. Det kikkes der ikke på fra telestyrelsen. Det er kun noget en selv kan bedømme. Hos CBB kan man bygge sit abonnemt op efter behov, og ændre det hen ad vejen, hvis det bliver aktuelt. Man er ikke bundet til et fast abonnemnet, som når man køber en mobil med tilskud. Prisen på mobiler i dag er for manges vedkommende billigere, at købe uden abonnement.

0 0
alc 03-02-2011 15:27:49

Rasmus: Så har du ikke kigget særligt godt :)

Det er op til 6 mbit.

0 0
Rasmus 03-02-2011 15:10:27

Hvad er hastigheden på surf-pakkerne hos Call Me i deres POW-produkt? Kan ikke finde det på hjemmesiden.

Umiddelbart lyder Bibob som det bedste tilbud til smartphone-brugere, hvis de er de eneste der tilbyder 4mbit af lavprisselskaberne.

0 0
LSK 03-02-2011 19:04:28

Lige et dumt spørgsmål først: Mener du med dit spørgsmål, at der er forskel på hastigheden, alt efter hvilken pakke du køber hos Call Me? Du spørger nemlig specifikt til deres POW-produkt.

Jeg har ikke POW! Men jeg har CallMe. Og selvom jeg er meget ny hos dette selskab har jeg ikke haft nogle problemer med deres datapakke. Som jeg skriver i en anden kommentar (længere oppe), har jeg brugt mobilen til at gå på nettet med og der står ikke 3G i statusbaren, men H i stedet - hvilket betyder at signalet er turbo 3G, har jeg lige fundet ud af. Så jeg kan bekræfte at CallMe
(via Telia) har en rigtigt fin 3g dækning.

0 0
Gizmo 04-02-2011 11:45:13

POW eller ikke POW, er der ligegyldig. Dækning er det samme, netværk er det samme. Jeg har ikke 3g dækning i roskilde, selvom det stod klart der er dækning på telias dækningskort.

Og jeg har meget udfald på 3g strækning mellem roskilde og københavn, hvor jeg realt set kun kan regne med EDGE, hvilken række til 150 kb i realistisk forholde. Har prøvet telenor og 3s nettet, her havde jeg ikke nogen problem med 3g dækning.

0 0
Gizmo 03-02-2011 15:49:52

Tjek telia dækning først.

Jeg har en påtvung 6 måned binding med callme, da jeg købte smartphone i callme webshop. Og har en 10gb datapakke, men kan kun kørte på edge, da 3g singal er ikke tilsted, hvilken er mega ring. Min erfaring at man blive smider på edge på ingen tid, 180 kb kan du nok regne med. Før jeg skift til callme, havde jeg bibob, der havde jeg stabil 3g forbindelse og datahastighed på 1.5-1.8 mbit under realistisk forholde.

Hvis du spørge mig, så vil jeg heller have min gammel bibob 1gb datapakke, fremfor callme ikke eksisterende 3g dækning og hypotetisk 2gb, 10gb datapakke, som du aldrig nogensinde få brugt en brøkdel af med edge 150kb download hastighed.

0 0
alc 03-02-2011 16:01:36

Telia har fået en rigtigt fin 3g dækning efterhånden men selvfølgelig kommer det an på hvor man bor, sådan er det også med de andre selskaber, ikke kun Telia/Call me

0 0
Gizmo 03-02-2011 16:38:31

Kan du så forklare mig, hvorfor jeg kan få ordenligt data med bibob, cbb, oister, som er under telenor og 3s nettet, når jeg ikke få hos telia og callme. Når jeg ikke er bor ude på lande.

Jeg syntes alle skal låne venne og families simkort, som bruger tdc, telenor og 3s nettet, sætter de ind på egen mobil og fået prøve dem af. Så kan man selv se hvor dårlig telia 3g dækning egenligt er sammenligne med de andre. Jeg vil samtidig advare kommende callme eller telia kunde, at man ikke bør stole på telias dækningskort, og prøve isted med rigtig telia og callme simkort fra venner og familie først.

Telia 2g dækning fejler ikke nogen, tale, sms og edge fungere fint. Men hvis man er en smartphone bruger, hvor 3g date er vigtig, så skal man virkelig passe på her..

0 0
John 04-02-2011 17:28:57

Dækningskortene er altid vejledende. Det gælder alle selskaber. Og her er Telia hverken værre eller bedre end de øvrige.

0 0
Thomas Andersen 03-02-2011 17:32:39

Jeg skrev længere oppe, at hvor jeg bor, er det kun telia der har 3g dækning og de andre har lige knap 2g så. kom med dine påstande som ikke holder. der er forskel hvor man bor.

0 0
Tobias Nordahl 03-02-2011 14:01:05

Hej!

Jeg kan se andre har nævnt det, men - er CBB gået helt neden om og hjem på Mobilsiden.dk :-)?
Det er ikke meget man høre fra dem, når i sammenligner priser. Faktisk har CBB lagt forrest på markedet i mange tilfælde, og jeg er en af dem der har mobildata og fri sms&mms til 21kr om måneden, grundet et tilbud. (251 / 12 = 20,917DKK,-)

Ellers er deres priser da også rimelige, og tit har de stået lige så godt som dem i plejer at nævne i jeres indlæg.

Så - er de bare glemt, eller er der en mening med det :-)? Jeg har undret mig et par gange...

0 0
Mobilsiden.dk 03-02-2011 20:21:22

Hej Tobias.

CBB Mobil indgår naturligvis i analysen med det abonnement, som passer ind sammenligningen.

Så de er da bestemt ikke glemt.

0 0
Tobias Nordahl 03-02-2011 21:46:12

Det skyldes måske blot at der ikke var meget søgelys på dem. Jeg kan godt se de er nævnt et par gange - nu når du gør mig opmærksom på det. Dog mener jeg også generelt, da CBB før hen har været meget foran de fleste af konkurrenterne.

0 0
Knuth 03-02-2011 15:09:12

@ Tobias

Er det et tilbud, de ikke har længere?
Så vidt jeg kan se på CBB's hjemmeside, koster et års MMS+SMS 249 kr og et års data koster 499 kr, svarende til en månedspris på 62,33 kr.

0 0
Tobias Nordahl 03-02-2011 21:49:17

Knuth @ Jeg beklager min hurtige besked. Jeg glemte at sige at SMM&MMS pakken blev tilkøbt, da de reklamerede med 1år for 1 DKK,-...
Før hen er det også sket at de har kørt med et tilbud til 100kr for et helt år.

Det kræver dog at man følger med på siden, da de normalt ikke reklamerer med de tilbud.

Så, du har helt ret - Tilbuddet kører ikke længere.

FriData år har været på tilbud i godt 2 måneder nu, og er først lige blevet ændret. Jeg havde faktisk ikke opdaget denne prisændring - "Normalt er dette tilbud" nemlig på 250 DKK.

0 0
Kim Harder 03-02-2011 16:09:41

Bruger et ganske almindelig taletids abonnement, med automatisk opfyldning. Vi har ikke på de 4 telefoner tilvalgt noget special produkt. Det er kun i minutprisen, der er forskel hos os. Vi bruger den minutpris, som er mest relevant for den pågældende bruger.

0 0
Knuth 03-02-2011 13:34:11

Jeg er selv tilfreds kunde ved Call Me. I mine øjne har det ændret sig til et rigtig fornuftigt selskab i forhold til dengang det hed Debitel. Det eneste, der undrer mig lidt, er at man skal betale 6,50 kr pr. måned for at bruge PBS (og endnu mere ved giro-indbetaling).

Læg dog de 6,50 kr til abonnementet fra starten, Call Me! Man kan ikke slippe for den udgift, så det mest ærlige ville være, at inkludere det i abonnementsprisen.

0 0
John 04-02-2011 17:20:51

Det er da mere ærligt at man kan se hvad det reelt koster.
Men en alternativ "gratis" betalingsform ville da være at foretrække.

0 0
LSK 03-02-2011 15:09:14

Ja, men sådan er det ved langt de fleste selskaber. Hvis ikke dem alle. Det er ikke kun ved CallMe man skal betale for PBS.

0 0
JKay 03-02-2011 12:48:45

Oister bruger jo 3's netværk. 69,-dkr/mnd for fri sms og 1gb data, 45 øre/min. Den bruger jeg da jeg ikke taler mere end 1.5 time/mnd. det bliver 109.50 dkr/mnd!!!

0 0
Kim Harder 03-02-2011 15:06:45

Jeg taler om 4 personers mobiltelfoner for under 100 kr. hos CBB. Deres sammenkobling af flere mobiltelefoner i en familie, der gør det muligt. Endvider bruger vi kun mobilen når der er behov for det til korte beskeder. De personlige hændelser og oplevelser taler vi først om når vi er sammen.

0 0
Kim Harder 03-02-2011 11:58:52

Vi har en hel families mobiltelefoner 4 stk. som er samlet i CBB familieordning. Vi bruger max 100 kr. ialt om måneden. Den ene mobiltelfon har automatisk optankning, og fra den autofyldes de øvrige så med 25 kr. af gangen. Vi ringer og skriver sms efter hvad der er behov for, samt går på nettet og søger de oplysninger, som der opstår behov for. Jeg har ikke mødt nogen mobilsælger, som har kunne tilbyde tilsvarende endnu. Den een mobiltelefon, bliver endda brugt arbejsmæssigt.

0 0
wooky7 03-02-2011 11:33:14

Jeg er ikke en særlig loyal mobil kunde og har været hele vejen rundt på prisjagt men vender altid tilbage til Telmore på grund af deres høj service niveau.

Jeg ved godt at artiklen kun handler om prisen men synes jeg vil prøve at nuancere den gode/dårlige kategorisering ved at gøre opmærksom på andre parametre som er svære at måle så direkte, men som har kæmpe betydning i hverdagen.

0 0
Linnebjerg 03-02-2011 10:48:22

Hej.

Har lige forlænget min aftale hos telenor. De vil give mig 7 timers tale, fri sms og mms og ingen opkalds- eller opkaldsforsøgsafgift til 149 kr.

Der er ingen data, men det bruger jeg heller ikke. kun wifi :-)

0 0
Malte 03-02-2011 10:47:04

Da er onfone billigst. Jeg KAN altså ikke bruge de der 6 timer 'gratis' til noget. Jeg bruger telefonen mest til at sync'e min Google thing og til at læse mails.

0 0
Nicklas 03-02-2011 11:44:06

Ville oister så ikke være billigst? 1gb data, fri sms og ingen opkaldsafgift til 69 kr om måneden?

0 0
Thomas 07-02-2011 15:45:14

Hvilket teleselskab bruger du?
Måske kan det ikke svare sig at have et med abonnement.

0 0
Malte 03-02-2011 11:55:41

Forbrug seneste tre måneder: 150,93 kr. SMS, MMS, Tale, Data.

Så nej, Oister er ikke billigere for mig. Oister ville være 38% dyrere!

0 0
Gizmo 03-02-2011 10:20:38

Jeg havde bibob før jeg skift over til Callme, da jeg fik købt min mobil i callme webshop, følger der 6 måned binding med. Det fortryder jeg dag efter jeg fik mobil. Der er meget svag 3g singal, 3g data er total ubrugelig, selvom jeg har 10GB datapakke, kører jeg med edge forbindelse, det er til grin. Bibob har jeg kun 1gb, men jeg har ingen problem med at få 3g signal. Callme datapakke er kun til pynte, når man tage dækning i betragtning, callme og telia bør være dyreste og bundskraber, men mindre man bor i København, man kan ikke bruge 3g data til nogen. Hvis det er op til mig, 2gb hos callme bør rettesvis klassificere som 0.08 gb med 150 kb download under realistisk forhold, der er uden for de 4 storeby.

0 0
Gizmo 04-02-2011 11:36:09

Jeg kan kun sige heldig for jer.. Men kendsgerning for mig er callme og telia dækker temmelig dårlig i roskilde og på strækning fra roskilde mod københavn. Og jeg kan ikke stole på telias dækningskort.

Men en ting som jeg kan stole på, er ved at gå ind i mastedatabase og tjekker 3g mastes postision og afstand, her ser det ikke godt ude for telia.

0 0
LSK 03-02-2011 12:50:28

Jeg har lige skiftet til CallMe, så jeg er lidt forvirret over hvad du skriver. Betyder det at man ikke får hvad man betaler for med deres datapakker? Eller er jeg "sikker" fordi jeg bor I Odense?
Jeg har brugt mobilen til at gå på nettet med i dag (for første gang), og der står ikke 3G i statusbaren, men H i stedet. Har det noget at gøre med det du skriver om?

0 0
Peter 04-02-2011 17:46:50

Du kan være ganske rolig. Når der står H i stedet for 3G, er det en fordel for dig. "H"'et står for HSPDA og er hurtigere end 3g nettet. Det kaldes også 3,5G.

Mht dårlig dækning, så bor jeg også i odense for tiden, og der er telias dækning ganske god.

0 0
John 04-02-2011 17:05:10

H'et betyder at du er på Turbo 3G-nettet (HSDPA).
Telias dækning i Odense er generelt god nok. Jeg har typisk selv downloadhastigheder på 4-5 Mbit i Odense.
Flere steder i Odense oplever jeg fx bedre 3G-dækning med Telia end med Telenor. Men det afhænger selvfølgelig af lokationen.

0 0
Gizmo 03-02-2011 15:35:58

Det jeg mener at 2gb eller 10gb datapakke er meningsløs, hvis man ikke engang kunne få 3g signal. Min 3g signal med callme max rækker kun til 1 streng, bare hvis man begynder med ring eller brug en smule data, så hopper det over til EDGE, meget ustabil, og jeg bor i Roskilde. Jeg ved ikke om Odense, hvis telia ikke engang dækker odense med ordenligt 3g, så det fandxx ringe. Jeg vil skift tilbage til bibob eller anden lavpris under telnor eller 3s nettet, skal aldrig have callme igen. Telias 3g dækning er ikke bare ring, det er mega mega ring, samme gøre callme der kørt på telias nettet.

0 0
alc 03-02-2011 16:04:20

Du taler som du har forstand til. Du har købt et produkt uden at sætte dig ind i dækningsforholdende for hvor du bor først.

Det er din fejl, ikke Telias eller Call me's. Alle selskaber har "dækningshuller" rundt omkring og det er derfor vigtigt altid at tjekke de enkelte selskabers dækning inden man beslutter sig for hvor man binder sig.

0 0
Gizmo 03-02-2011 16:23:39

Her tager du fejl..

Jeg har tjekket telias dækningskort på deres hjemside, på kort stod som minimum kan jeg regne med 3g singal udendørs og nogen svag 3g signal indendørs. Men faktum er jeg har hverken 3g signal indendørs eller udendørs, nogen gang kan jeg kommer op på 1 streng, men dem forsvind på ganske få minuter, eller ligeså snart man begynder at ring og bruger lidt data.

Jeg fastholder min kritik af telia og callme, kritik drejer sig ikke om deres service, men om deres elendigt 3g dækning og oven i købt angiver for optimistisk og fejlbehæftet oplysning angående 3g dækning. Det er lige lovlig for kreative med markedsføring, her udviser dem dårlig moral, fordi man angiver forkert data for at få produkt ser mere lovende ude end konkurrents, men i virkelighed er nogen dårlige produkt, når man ikke har infrastruktur i orden.

0 0
John 04-02-2011 17:17:03

Fra Telias dækningskort: "Dækningskortet er baseret på teoretiske beregninger. Den virkelige dækning kan afvige pga. lokale forhold, som bakker, huse eller skove."

Hvis du kun kunne forvente et svagt 3G-signal, ville det da få alarmklokkerne til at ringe hos mig.
Ifølge TDC's dækningskort er der også fint 3G-signal hvor jeg bor. Det er bare ikke tilfældet i praksis.

I øvrigt giver Call Me 14 dages returret - både på telefonen og abonnementet, også selv om du fx har afprøvet telefonen - så længe den ikke har brugsspor og emballage m.m. er intakt. De betaler endde returportoen :)
Men du skal selvfølgelig betale for et evt. forbrug i perioden.

0 0
Thomas Andersen 03-02-2011 17:29:27

Jeg kan så fortælle at i alstrup på falster, er det kun telia som har 3d dækning, og jeg har svigermor og familie der henholdvis har telenor og tdc, de har knap nok 2g dækning. en af grundene til at jeg har telia

0 0
x