TDC fortryder omstridt nødhjælpsgebyr
TDC vil ikke længere have tre procent af de beløb, som kunderne donerer til nødhjælpsarbejdet i Haiti. Det oplyser selskabets koncerndirektør, Jesper Theill Eriksen, til Ritzau.
Kovendingen sker efter gårsdagens afsløring af, at en række teleselskaber opkræver et gebyr i forbindelse med de sms-donationer, som selskabet formidler for Røde Kors.
– “Hvorfor har vi ikke gjort det før? For det første har Røde Kors ikke spurgt før, og selvfølgelig har det også påvirket os, at der er blevet skrevet om det i medierne,” siger Jesper Theill Eriksen til Ritzau.
Sker med tilbagevirkende kraft
TDC har tidligere meldt ud, at gebyret ligger langt under den udgift, selskabet har ved at levere tjenesten. Jesper Theill Eriksen understreger dog overfor Ritzau, at sløjfningen gælder med tilbagevirkende kraft, og at alle gebyrerne vil gå til Røde Kors.
Han mener dog ikke, at selskabet har vildledt kunderne, da der er omkostninger ved alt.
– “Jeg tror ikke, der er nogen, der donerer, som ikke ved, at for de penge de giver, er der nogen, der er nødt til at bruge nogle af dem for at komme frem med hjælpen,” siger TDC-direktøren.
Ifølge Ritzau er det nu kun teleselskabet M1, som fortsat opkræver gebyr af donationerne.
Læs også:
– Teleselskabet skummer SMS-nødhjælp