Call Me: Telias ekstra sms-gebyr ændrer ingenting
Call Me har ikke tænkt sig at opkræve betaling for kundernes sms-kvitteringer. Det siger teleselskabets adm. direktør, Søren Abildgaard, til Mobilsiden.dk
– “Vi har ikke planer om at implementere kvitteringsgebyret. Vi har fokuseret meget på at holde produktet så rent som overhovedet muligt – eksempelvis ved at fjerne opkaldsafgiften,” siger Søren Abildgaard.
Telia indfører sms-gebyr
I går kunne Mobilsiden.dk berette, at Telia fra den 15. juli vil tage 20 øre for at levere en sms-kvittering til kunderne.
Call Me lejer sig ind på Telias netværk, men det vil ifølge Søren Abildgaard ikke få indflydelse på selskabets kunder – i hvert fald ikke i første omgang.
– “Vi har nogle kontrakter, der løber et år ad gangen, og hvis der skulle komme en forhøjelse på dette punkt, så må vi overveje, om vi kan absorbere det. Det sidste jeg vil, det er at sende det videre til kunden. Det er lige præcis det, vi forsøger at komme væk fra. Vi kan dog blive nødt til det i sidste instans, hvis det for alvor går udover forretningen,” siger Søren Abildgaard.
For et par måneder siden indførte CBB Mobil et gebyr på sms-kvitteringer, da de ifølge selskabets adm. direktør, Lars Asger Petersen, blev pålagt en omkostning fra udbyderen Sonofon (nu Telenor).
Læs også
Telia indfører omstridt sms-gebyr
Mobilkunderne opkræves ekstra sms-gebyr
Ekspert: Sms og kvitteringer er gratis for teleselskaberne
Endnu et mobilselskab tager ekstra sms-gebyr