Netflix oplever flot vækst efter stop for deling af kodeord
Det har været en god forretning for Netflix at slå ned på deling af kodeord, som de gjorde i andet kvartal i år.
Selskabet har nemlig oplevet et opsving i antal brugere siden tiltaget. Strejke blandt skuespillere og manuskriptforfattere kan dog sætte en kæp i hjulet for fortsat vækst.
Se også: Mobilabonnement med Netflix
Stor vækst i nye antal Netflix-abonnenter
Streaminggiganten har fået 5,9 millioner nye brugere, en stigning på otte procent i forhold til sidste år, og er nu oppe på 238,4 millioner betalende abonnenter.
Selskabets nettoindkomst lå på 1,4 milliarder dollars, ud af en omsætning på 8,1 milliarder, en stigning på 2,7 procent. Netflixs prognose for de nuværende kvartal lyder på en nettoindkomst på 1,5 milliarder dollars og en omsætning på 8,5 milliarder dollars.
Se også: Telefoner der er bedst til videostreaming
Løbende udfordringer men står stærkt
Analytiker hos PP Foresight, Paolo Pescatore har overfor Mobile World Live udtalt, at beslutningen om at sætte en stopper for delingen af kodeord er et kortsigtet tiltag, og at Netflix er nødt til at overveje sin prisstrategi på den lange bane.
”Under denne overgang vil der være løbende udfordringer, og vi forventer at se stigninger i churn, nettotilgang og ARPU i forbindelse med udrulningen af nye funktioner og tjenester som f.eks. annoncering.”
Mens andre streamingtjenester sætter sine priser op, mener Pescatore dog alligevel, at Netflix nu er ekstremt konkurrencedygtig med sit reklameabonnement” og har positioneret sig selv godt i forhold fremtidig vækst i omsætning.
“Selskabet står stadig i en langt stærkere position sammenlignet med konkurrenterne og forbliver selskabet, de andre skal måle sig med”.