TDC Group mister 10.000 mobilkunder i det seneste kvartal
Torsdag morgen har telegiganten TDC Group offentliggjort regnskab over årets 2. kvartal, som løber fra april til og med juni. Det viser, at koncernen har mistet 10.000 kunder i løbet af de seneste tre måneder. Det oplyser TDC Group i en pressemeddelelse.
Af de i alt 2,9 millioner kunder, er det kun 2.000 privatkunder der er mistet. Det mindre tab af mobilkunder sker, efter alle danske teleselskaber måtte ændre markant i deres udvalg af abonnementer og priser – også TDC Group. Det har for mange teleselskaber betydet prisstigninger, og TDC Groups privatkunder betaler da også nu 3 kroner mere end for et år siden.
Læs også: Kunder flygter fra Telia: 158.000 færre kunder på et år
Trods det relativt lille fald i antallet af kunder hos teleselskaberne YouSee, Telmore, Fullrate og TDC Erhverv kan TDC Group præsentere en lille fremgang i den danske mobilforretning. Her er bruttofortjenesten nemlig vokset med 1,8 %.
”Vi er i 2017 godt på vej mod at stabilisere vores samlede forretning. Det er derfor et godkendt regnskab, der ligger fint i tråd med vores forventninger til helåret. Jeg hæfter mig især ved en tilfredsstillende udvikling i vores danske mobilforretning, hvor bruttofortjenesten nu vokser for tredje kvartal i træk. Kunderne er villige til at betale lidt mere for adgang til Danmarks bedste mobilnet, selvom der er intens konkurrence på markedet,” siger koncernchef Pernille Erenbjerg fra TDC Group.
Hele TDC Group-koncernen, med dets forretninger i både Danmark og Norge, kom ud af andet kvartal med et driftsresultat på 2,1 milliarder kroner, som er et fald på 2,8 % i forhold til et år før. Den samlede omsætning lød på 5,1 milliarder kroner, hvilket er et fald på 2,9 milliarder kroner sammenlignet med andet kvartal 2016.
Læs også: 3 og OiSTER kaprer 37.000 nye kunder
Også Telia kunne præsentere et fald i antallet af kunderne. Alene i det seneste kvartal mistede Telia 96.000 mobilabonnementer, men det skyldtes primært, at Telia afskaffede alle taletidskort, der var i brug. Regnes disse ikke med, mistede Telia også cirka 10.000 mobilkunder ligesom TDC Group.
3 og OiSTER, derimod, kunne juble over at have kapret hele 37.000 nye mobilkunder i kvartalet, da netop disse to teleselskaber ikke valgte at hæve priserne som følge af de nye EU-roamingregler.
Sidste tilføjelse til historien
Siden vi bragte denne artikel er der kommet mere til sagen. mobilsiden gik et skridt videre. d. 25/7/2017 dykkede vi igen ned i emnet med artiklen De store teleselskaber skraber bunden i loyalitetsundersøgelse – Klik her for fortsættelsen.. Se også de seneste nyheder om emnet her.