Undersøgelse: iPhonen skiftes ud med en Android
En undersøgelse udført af den amerikanske virksomhed BankMyCell viser, at iPhone-køberne ikke er helt så loyale, som de var sidste år. Faktisk er brand-loyaliteten faldet med hele 15,2 procent, sammenlignet med data fra marts 2018.
Der deltog 38.000 personer i undersøgelsen, der blandt andet viste, at 26 procent skiftede iPhonen ud med en Android. Til sammenligning var der kun 7,7 procent, der skiftede fra en Samsung til en iPhone.
92,3 af dem der kom fra en Android endte med at købe en ny Android. Hele 18 procent, der skulle have skiftet den gamle iPhone ud, endte med en Samsung.
Sammenlagt konkluderer undersøgelsen, med egne data og data fra andre virksomheder, at iPhone-loyaliteten har ramt sit laveste punkt siden 2011 og er faldet til 73 procent. I 2017 var dette tal oppe på 92 procent.
Stemmer ikke overens med andre undersøgelser
9to5mac skriver, at der er flere ting værd at bemærke med disse data. For det første er stikprøvestørrelsen forholdsvis lille og kommer tilsyneladende udelukkende fra kunder, der bruger BankMyCell-servicen.
Derudover har undersøgelser fra virksomheder, som CIRP, antydet, at iOS-loyaliteten fortsat er meget høj. I januar meddelte CIRP, at iOS-loyaliteten var på 91 procent.
Læs også: Apple har solgt langt færre iPhones i første kvartal