Telenor: Vi er under pres
Teleselskabet Telenor har fået tusindvis af Facebook-brugere på nakken efter den kritiske kommentar fra kunden Anders Brinkmann. Ifølge Telenor er aktiviteten og engagementet på Facebook-siden vokset med hele 77 procent siden. Det skriver Politiken.dk.
– Telenor er landet i en kæmpe Facebook-storm
Kommunikationsrådgiver Tom Lehn-Christiansen indrømmer, at der er begået fejl og virksomheden nu vil overveje hvilken strategi der skal benyttes på de sociale medier:
-”Det er ikke rart for nogen at få så meget kritik i fuld offentlighed. Det er heldigvis også første gang, vi prøver noget i den skala,” siger Tom Lehn-Christiansen.
Telenor giver også Brinkman ret i kritikken, og tager det meget alvorligt og ved de er nødt til at kigge indad for at se, om der er nogle ting, vi skal have strammet op på eller rettet i deres processer.
Til trods for den drejning hele sagen har taget, så skal man dog ikke forvente Telenor forsvinder fra Facebook.
-”Når man er på Facebook, er man der jo på godt og ondt. Selv om vi ikke i den her sag har vundet noget – tværtimod – håber vi, at vi på lang sigt kan vinde troværdighed ved at være der og ved at være åbne over for vores kunder. Facebook er jo en kanal, vi ikke kan ignorere.”
Redaktionen har mere til historien
Siden redaktionen publicerede denne historie er der kommet nyt om sagen. mobilsiden fandt det relevant at følge op på temaet. 3/8/2012 gik vi videre med en artikel omkring temaet Telenor er landet i en kæmpe Facebook-storm – Historien kan du læse her. Få også seneste nyt i sagen ved at trykke her..