Apples coolness er på tilbagetog hos teenagere
Apples popularitet på iPhone er enorm, og i Danmark var det klart den mest solgte smartphone i 2012, viser salgstal fra teleoperatørerne.
Men tryk avler modtryk og det tyder på, at Apple skal kæmpe hårdere i fremtiden, for at afsætte deres produkter til ungdommen.
– Test: iPhone 5 bedst men uden innovation
Ifølge nyhedsmagasinet Forbes vil teenagere ikke længere have den samme smartphone som deres forældre eller alle andre omkring dem. De vil i stedet have ”latest and greatest phone that speaks to their generation”.
En ting der er med til at ændre holdningen, er forældrenes tradition om at give deres aflagte mobil til børnene, f.eks. den brugte iPhone. Men i takt med at produkter fra konkurrerende producenter er blevet bedre – og sælges til en lavere pris, er der tendens til at teenagerne får en ny telefon, fremfor den brugte fra forældrene.
Dertil kommer, at den massive udbredelse af iPhone har udvandet den coolnesss der tidligere omgav produktet.
Kilden til historien i Forbes er bureauet Buzz Marketing Group.