Facebook: “Rasende brugere ser ikke på annoncer”

Facebook har ingen interesse i at skabe had: "At ophidse folk til en slags halvpermanent raseri er ikke den bedste måde at få folk til at se på annoncer".

Facebook: “Rasende brugere ser ikke på annoncer”

Nick Clegg, VP for globale anliggender og kommunikation hos Meta [den nye virksomhed bag Facebook, red.] afviste beskyldninger om, at selskabet har nydt godt af skadeligt indhold på dets platforme og mislykkedes med at beskytte brugerne.

Som svar på beskyldninger fra en tidligere ansat, der kom frem i oktober måned, fremhævede Clegg løfter omkring gennemsigtighed, børneforskning og reglementer og tilbageviste påstande om, at Meta forstærker politisk uro og skader børn.

Annoncørerne vil ikke ses med ubehageligt indhold

Clegg påpegede, at annoncører ikke ønsker at ses sammen med ubehageligt indhold og henviste til selskabets egne undersøgelser, der har vist, at ”brugerne vil ikke fortsætte med at bruge vores produkter, hvis de får en dårlig oplevelse.”

Videre sagde han: “Jeg tror ikke, at det at ophidse folk til en slags halvpermanent raseri er den bedste måde at få folk til at se på annoncer og få en behagelig oplevelse”.

Clegg fremhævede selskabets løfter om at investere milliarder i at opsnuse skadeligt indhold og understregede, at den slags tiltag kun er en lille del af Metas totale antal tiltag.

Videre talte han om beskyldningerne fra den tidligere ansatte og slog fast, at de har skyndet på Metas anstrengelser for at være gennemsigtige og kunne fremvise ”fornuftig regulering”.

Se også: De bedste telefoner til prisen

Metavers bliver så åben som mulig

Han nævnte, at indholdsmoderering nu findes i flere end 70 lande, og forklarede at skiftet til det nye navn, Meta, har været på vej i månedsvis.

“Vi er på denne evolutionære kurve og virksomheden har investeret milliarder af dollars i metaverse-teknologier”, en proces, som han sagde ville være “så åben som muligt”.

Se også: Nyheder om Facebook