Google haler ind på Apple som verdens største brand
Apple seneste regnskab skuffede, men det ændrer ikke ved, at selskabet er i særklasse når det kommer til brand-værdi.
I Forbes årlige opgørelse er Apple fortsat at finde som klar verdens etter, med en brandværdi på 154 milliarder kroner, svarende til lige over en billion danske kroner. Det vilde beløb svarer til de to øvrige podiepladser, Google og Microsoft, lagt til sammen.
Til trods for en salgsmæssig tilbagegang, er selve æble-brandet nu mere værd end nogensinde, Forbes noterer her en fremgang på 6 procent.
Læs også: Apples indtægt falder for første gang i 13 år
Google på fremmarch
Selvom Apple dominerende førerposition ikke er direkte truet, haler rivalen Google ind på Apple og noteres for en markant fremgang på 26 procent, hvilket gør at søgegiganten overhaler Microsoft på den globale andenplads.
Andre succesfulde tech-virksomheder er Facebook og Netflix, der også oplever en heftig fremgang på henholdsvis 44 og 31 procent, hvilket placere selskaberne på listens femte og 79. plads.
Øvrige mobilproducenter i Forbes Top 100 er Samsung på en ellevteplads og Sony på en 76. plads.
Du kan se hele listen her.
Se også: Her er de 10 stærkeste brands i mobilbranchen
Det videre forløb i sagen
Siden redaktionen kørte opslaget er der kommet nyt i sagen. mobilsiden fortsatte fortællingen. 23/5/2016 gik redaktionen videre og fulgte op med nyheden; Apple tror på iPhone 7 og skyder produktionen i vejret – Læs den her. Meget er sket siden. Du kan klikke her for seneste nyt i sagen..