Twitter Blue relanceres, maxlængden af et tweet bliver meget længere
Helt fra start havde et tweet en maxlængde på 140 tegn, noget der havde at gøre med muligheden for at kunne sprede tweets via SMS.
Siden blev den maksimale længde på et tweet for fem år siden øget til 280 tegn, og nu skal længden endnu en gang øges, formentlig noget der ikke kommer gratis.
Se også: Guide til de største tech-giganter
Længere tekst del af Twitter Blue
Det er en del af en relancering af Twitter Blue, der inkluderer flere forskellige farver af flueben. Det flueben, vi kender, med sin blå farve gælder for konti, der er blevet tjekket i en særlig proces, som vi endnu ikke kender kriterierne for. Derudover kommer der flueben i guldfarve til virksomheder og i grå for myndighedspersoner og organisationer.
Det blå flueben, der er det, der kan bruges af privatpersoner, giver brugerne tidligere adgang til nye funktioner, for eksempel længere videoer op ti l1080p i opløsning. Der er endnu ikke nogen offentliggjort tidsplan for lanceringen af nye funktioner. Det eneste, vi ved, er, at muligheden for at redigere i tweet er med fra dag et.
Det seneste nye er, at Twitter inden for den nærmeste fremtid øger maxlængden på et tweet til 4000 tegn. Med tanke på, hvor almindeligt det er med Twitter-tråde, kan det være en rigtig god idé med denne ændring. Trådene er ikke så læsevenlige, når det kommer til stykket.
Se også: Hvad koster 5G bredbånd?
Kan få folk til at betale abonnement
Elon Musks svar, da han blev spurgt ind til denne ændring, afslører dog ikke, om det er en ændring, der er eksklusiv for Twitter Blue-abonnenter eller ej.
Det ville uden tvivl være en god måde at lokke folk til at betale de otte dollars om måneden for Blue-abonnementet. De otte dollars er prisen, hvis du tegner abonnement via websiden.
Se også: De bedste SoMe-telefoner
Dyrere via appen
Går du som iOS-bruger via appen og tegner abonnement, må du af med 11 dollars på grund af Apples afgift på 30 procent. Twitter Blue til iPhone bliver altså markant dyrere, hvis man tegner abonnementer via App Store. Det er for resten ikke et reklamefrit abonnement. Man nøjes dog med halvdelen af reklamerne som Blue-abonnent.
Noget, der måske bliver kontroversielt, er, at Twitter Blue-konti prioriteres i søgeresultater og andre lignende omtaler. Med andre ord må man punge ud, hvis man vil have sit budskab udbredt.