LIFX klar med smartere lys til hjemmet

LIFX lancerer nye smarte pærer til hjemmet, LED-strips til TV samt en helt ny app-oplevelse.

LIFX klar med smartere lys til hjemmet

LIFX, der er ejet af Buddy Technologies, lancerer nu nye smartpærer, LED strips til TV i to udgaver og er endelig klar med en ny og mere brugervenlig app.

Alle disse lanceringer er alle en del af et nyt fokus på at løse udfordringer og forbedre hverdagen for forbrugerne med smartere lys i hjemmet.

Læs også: Signify præsenterer en lang række nyheder til Philips Hue

LIFX Filament White smartpære

Den nye LIFX Filament-serie repræsenterer den voksende trend inden for vintage-lignende smartpærer i Edison-look. På CES lanceres ST64 Teardrop (der efterfølges af G95 Globe) med LED-stave. LIFX lancerer hhv. en røget, en ravfarvet og en gennemsigtig glas-version og har dermed et større udvalg end de fleste. Pærerne sælges som singles i varm hvid, 2700 K.

Disse er især populære i loftslamper, og udenfor hjemmets vægge finder man dem også i butikker, restauranter og på hoteller. De glødepære-lignende pærer er bygget med samme teknologi som resten af LIFX-sortimentet og understøtter alle stemmeassistenter, cloud-forbindelse og fjernkontrol til at tænde/afbryde samt til at justere lysstyrken

“Det er ingen hemmelighed, at disse vintage-lignende “Edison-glødepærer” er populære, så vi har forsøgt at forblive tro mod det klassiske look, samtidig med, at vi har sikret den ypperste kvalitet – og lader forbrugerne selv vælge finish. Vi oplever, at disse pærer er lige så populære i butikker og på restauranter som i private hjem,”

siger Norbert Herrmann, Vice President hos LIFX.

I butikkerne: Maj 2020. Vejledende udsalgspris: USD $29.99.

Læs også: Philips Hue Outdoor – smartlys til haven

LIFX
LIFX Z TV LED strips 360˚ Kit og LIFX Z Gamer Kit. Foto: LIFX

LIFX Z TV LED-strips

Som en tilføjelse til “Z”-serien, der består af LIFX LED-strips, lanceres Z TV 360˚ Kit og Z Gamer Kit, der er designet til at klæbe fast bag på tv’er og skærme. “360˚” inkluderer hjørne-samlinger og LED-strips i tilpasset længde, der kan følge tv’ets kanter. “Z TV”, der blev lanceret i 2019, bestod af en enkelt strip på 1 meter, der kunne placeres horisontalt bag tv’et.

“Z er den serie i vores sortiment, som har oplevet den største vækst i 2019. Det tyder på, forbrugerne sætter pris på de unikke fordele ved Polychrome TechnologyTM parret med de mange effekter i app’en. Derfor introducerer vi nye specifikke varianter baseret på, hvordan forbrugerne har anvendt produktet,”

siger David Kavanagh, Product Director hos LIFX.

I butikkerne: April 2020. Vejledende udsalgspris: Z TV 360˚Kit = USD $99.99 og Z Gamer Kit = $69.99.

Læs også: Xiaomi lancerer snart en direkte konkurrent til Philips Hue

LIFX
LIFX Candle White to Warm. Foto: LIFX

LIFX Candle White to Warm smartlys

LIFX Candle White to Warm er en justerbar hvid udgave i Candle-serien og en tilføjelse til den tidligere lancerede LIFX Candle Color. Med LIFX-app’en eller en af de populære stemmestyrings-tjenester kan man justere lyset fra kølig hvid til varm hvid ligesom i LIFX Mini Day & Dusk-produktet. 

Denne hvide variant – der er mere budgetvenlig – lanceres for at imødekomme endnu flere kunder og deres hjem.

I butikkerne: Forår 2020 / Vejledende udsalgspris: USD $29.99

Læs også: Xiaomi åbner dansk webshop

LIFX
Den nye LIFX-app. Foto: LIFX

Ny LIFX-app til smartlys

Den nye LIFX-App, der lanceres i starten af februar 2020, er en helt ny app-oplevelse. Med udgangspunkt i forbrugerundersøgelser og -feedback er app’en designet til at reducere antallet af trin fra ét sted til et andet – og til at ændre fokus fra din telefon til dit hjem.

Med et moderne og mere brugervenligt design er den optimeret til tre typiske brugertyper:

  1. “Planlæggeren” – Planlægning og automatisering er brugernes primære årsag til at investere i smart lys, og den nye Schedules-side gør det nemt at oprette og se dine tidsplaner.
  2. “Hele hjemmet-brugeren” – Dashboardet inkluderer nu grupper, og disse grupper kan styres fra selve dashboardet.
  3. “On-Demand-brugeren” – Denne person sætter pris på fleksibilitet, men ønsker samtidig forprogrammerede muligheder. Derfor har app’en nu Scenes & Effects, der husker tidligere handlinger og inkluderer favoritter, ligesom på dashboardet.