Lavprisselskabet eesy runder 100.000 kunder
En af de nyere spillere på det danske telemarked, eesy, har rundet en stor milepæl. Nuudays lavprisselskab har nu 100.000 kunder knap fire år, efter teleselskabet blev lanceret som en udfordrer til særligt OiSTER, Call me og CBB Mobil.
eesy har siden lanceringen udmærket sig med en meget simpel købsoplevelse. Der er kun tre mobilabonnementer at vælge mellem, og det er utrolig nemt at blive kunde hos teleselskabet. Efter selskabet introducerede understøttelse af eSIM, kræver det ikke mere end få minutter at tage et nyt abonnement i brug.
Ifølge Nuuday har eesys succes været en vækstmotor for koncernen, som også driver YouSee, Telmore, TDC Erhverv, Relatel og Hiper.
”Det er en kæmpe milepæl, og jeg er enormt stolt og glad over, at vi er nået hertil. Med 100.000 kunder, der nu har valgt en eesy oplevelse, kan vi se, vi har ramt rigtigt i markedet. Men vi hviler ikke på laubærene og vil blive ved med at tage markedsandele frem mod målet om at blive markedslederen i lavprisdelen af mobilmarkedet,” siger Lars Blach, der satte sig i direktørstolen i december 2022.
Nuuday har i alt 3,3 mio. kunder på sine mobiltjenester, som tæller både telefoni og mobilt bredbånd. 3, som tæller både 3 og OiSTER, er oppe på 1,6 mio. kunder, mens Telia – som nu ejes af Norlys – har 1,7 mio. kunder. Telenor har 1,66 mio. kunder.
Se også: Billige mobilabonnementer med meget data
Alternativer til eesy
Markedet for billige mobilabonnementer er enormt, og der er tæt konkurrence mellem lavprisselskaberne om at tilbyde de bedste og billigste mobilabonnementer.
eesy bruger TDC NET – og det samme gør lavprisselskabet Lycamobile, men der er også andre gode lavprisselskaber, som bruger et af de tre andre mobilnet i Danmark. Særligt OiSTER og Flexii har lavere priser end eesy – og begge lavprisselskaber bruger 3’s mobilnet.
På Telias mobilnet finder man lavprisselskabet Call me, mens du på Telenors mobilnet kan finde lavprisselskaberne CBB Mobil, Greentel, duka og Lebara.