Telenor åbner danmarks første hybrid-telebutik
“Telenor byder kunderne indenfor i mobil- og internetselskabets første selvbetjeningsbutik, TELENOR HYBRID.” Sådan skriver Telenor i en pressemeddelelse.
Læs også: TDC, 3, Telia og Telenor investerer i frekvensbånd
Formålet med butikken er at kombinere det bedste fra online handel med fordelene ved at handle i en fysisk butik, hvor kunden ikke skal vente på, at Postnord får leveret deres varer.
Ifølge Telenor kan Telenor Hybrid være med til at sikre en smidigere købsproces for kunderne. Samtidig udforsker hybridbutikken nye muligheder for, hvordan fremtidens detailhandel kan se ud. Tendensen indenfor detailhandel, i både ind- og udland, er en øget grad af selvbetjening, hvilket Telenor Hybrid forsøger at imødekomme. Hybridbutikken er i øvrigt den første af sin slags i Danmark.
”I Telenor arbejder vi konstant med at udvikle og digitalisere vores butikker, og vi har med stor succes testet selvbetjeningsbutikkerne med vores kunder, der fortæller os, at de ser store fordele i selv at kunne styre deres købsforløb, mens de kan vælge salgsrådgivning til efter behov. Udviklingen af køb online går kun en vej, men vi har fortsat mange kunder, der foretrækker at handle i butikkerne, og her kan TELENOR HYBRID være et bud på et fremtidigt butikskoncept,” udtaler Thomas Krogh Skou, Retail direktør i Telenor.
Kunderne styrer selv købsflowet i butikken, ved at gennemføre deres køb via Telenors hjemmeside. Efterfølgende sørger butikkens salgskonsulent for, at kundens ordre er korrekt og udleverer varen.
Den første Telenor Hybrid ligger i Valby Spinderiet og er en testbutik, som i de kommende måneder vil blive vurderet og evalueret for at forbedre konceptet. Butikken er desuden fuldt forsynet med Telenors sortiment af telefoner og tilbehør.