Telenor har fået flere mobil- og bredbåndskunder
Telenor har netop fremvist resultatet for årets første kvartal, som også inkluderer lavprisselskabet CBB. Telenor lægger i 2022 ud med flere kunder og en stabil indtjening i et kvartal præget af stigende usikkerhed.
Læs også: Telenor etablerer 100 % ren 5G i 2022 og udfaser 3G
Flere kunder i butikken
Den første del af 2022 har Telenor, og CBB, fået flere kunder. Sammenlignet med forrige kvartal har Telenor fået både flere mobil- og bredbåndskunder:
”Vi er lykkedes med at øge både omsætning og kundebase, og det ville normalt vise sig som flot vækst på bundlinjen. Når det ikke gør det, skyldes det i høj grad de stigende elpriser, som øger udgiften til at drive vores netværk. Vi kigger ind i et år præget af ustabilitet og udfordrede forsyningskæder. Derfor bliver vores stærke organisation og vores evne til at samarbejde, eksekvere og holde fokus på kunderne og de langsigtede mål et afgørende parameter i den kommende tid.”
Telenor går 8.000 mobilkunder og 2.000 bredbåndskunder frem i kvartalet og har dermed aktuelt en kundebase på 1.654.000 mobilkunder og 116.000 bredbåndskunder. Også Telenors erhvervsforretning har haft vind i sejlene i årets første kvartal, hvor man har budt flere større virksomheder og offentlige kunder velkommen.
Sammenligner man med kundebasen for første kvartal af 2021, ses der dog en tilbagegang på mobilkunder på 26.000 mobilkunder. I perioden er der dog kommet 5.000 bredbåndskunder til, som et plaster på såret.
Modernisering og opgradering af mobilnetværket
Telenor er i fuld gang med en omfattende modernisering af 4G og udrulning af 5G i selskabets landsdækkende mobilnetværk, der består af cirka 4.200 mastepositioner.
Foreløbig er knap 1.200 mastepositioner blevet opgraderet til 5G, og Telenor forventer at have opgraderet i alt 2.400 inden udgangen af året. Dermed vil langt størstedelen af danskerne have adgang til 5G på Telenors netværk.
Læs også: CBB Mobil hæver prisen på flere abonnementer
Mere værdi for kunderne
Hos Telenor er der stadig stort fokus på, at give kunderne ekstra sikkerheds. Det gør det med tjenester som NetSikker, Skærmskift og god kundeservice:
”Vi fortsætter med at levere på vores strategi om at skabe en mere klar position i markedet og mere værdi for kunderne. Vi ser bl.a., at opfattelsen af Telenor som leverandør af digital tryghed stiger, og at kunderne sætter stor pris på services som NetSikker og Skærmskift og en kundeservice med lange åbningstider,” siger Lars Thomsen, der er administrerende direktør i Telenor Danmark.