3: Politianmeldelsen er en overreaktion
Det er en overreaktion, at Forbrugerombudsmanden har politianmeldt 3 for mangelfuld og vildledende markedsføring.
Sådan lyder udmeldingen fra 3’s kommunikations-chef, Stine Green Paulsen.
– “Det er en klar overreaktion fra Forbrugerombudsmandens side – som at skyde gråspurve med kanoner. Vi indrykker mange tusinde bannerannoncer hvert år. Vi har begået en fejl i en af dem, som vi beklager og retter efter henvendelse fra Forbrugerombudsmanden,” siger Stine Green Paulsen i en pressemeddelelse.
Et drastisk skridt for en førstegangsforseelse
Sagen drejer sig om en bannerreklame på Facebook, hvor 3 reklamerede med en pris på 799 kroner for en HTC Magic. Først da kunden havde klikket på reklamen, fremgik det, at den egentlige pris over seks måneder var 3.992 kroner.
Ifølge Stine Green Paulsen er 3 klar til at betale en bøde for fejlen, men teleselskabet mener ikke, at det havde været nødvendigt at følge sagen op med en politianmeldelse.
– “Vi har naturligvis stor respekt for dansk lovgivning og herunder markedsføringsloven, men vi synes, det er et meget drastisk skridt at politianmelde virksomheden for en førstegangsforseelse som denne,” siger Stine Green Paulsen.
Læs også
3 er blevet politianmeldt