Bøvl med 3’s mobile bredbånd?

Nogle kunder oplever at det mobile bredbånd fra 3 er begyndt at drille. Her er løsningen.

Bøvl med 3’s mobile bredbånd?

Efter 14-dages forsøg på at komme på mobilt bredbånd hos 3 gav jeg op – ALT var prøvet, og kundeservice orkede jeg ikke, at skulle tale med.

Modemet blev returneret, med besked om det var defekt. To dage senere modtog jeg et nyt, og opdagede at det overhovedet ikke blev bedre – æv! Jeg måtte indse, at kundeservice var eneste udvej.

Mit forhold til kundeservice hos teleselskaberne er generelt ikke specielt godt. Til de fleste tider, har jeg allerede været alle mulighederne på deres supportliste igennem INDEN jeg ringer. Derfor gavner det typisk ikke at kontakte dem.

Dette gang blev dog anderledes… Jeg må indrømme, at en gammel hund, godt kunne lære nye kunster.

Kundeservice fungerede…

Den kvikke supporter konstaterede hurtigt, at min Adobe Flash v.10 konfliktede med deres software. Derfor var en opgradering af modemets software nødvendig.

Alle tiders – kundeservice fungerede!

Nedenstående “to do” er vejledningen jeg fik.

Sådan gør du…

Har du et Huawei E180 eller E169G modem, kan du følge nedenstående vejledning.

1. Afinstaller softwaren 3Connect via “tilføj/fjern programmer” i “kontrolpanel”.

2. Download “Værktøj til afinstallation af 3Connect” (download-link) og kør programmet. Genstart computeren…

3. Hent den nye systemsoftware til dit modem (download-link). Husk at tage den version der hører til din modemtype. Installer programmet. Modemet skal være sat i, inden du installerer softwaren, og du skal IKKE svare ja til at installere, når du sætter det i computeren.

4. Når installationen er udført, kan du tage dit modem ud i nogle sekunder. Sæt det derefter i og svar “ja” til at køre installationen. Efter endt installation er du på nettet igen.

I Windows Vista er der et kendt problem med, at 3Connect nægter at skabe forbindelse. En løsning kan være, at droppe programmet og vælge manuelt at ringe op via “Opret forbindelse til netværk”. Her bliver modemet nemlig installeret som en opkaldsforbindelse, og det fungerer ubeklageligt. Dette kræver dog, at du ikke har pinkode på sim-kortet.

Hvis du ikke har mobilt bredbånd via 3, men et andet teleselskab, og du oplever tilsvarede problemer. Skal du kontakte det aktuelle selskab, for at få de korrekte opdateringsfiler.

Oplever du stadig problemer efter opdateringen, er kundeservice sandsynligvis klar med en løsning.