Samsung afliver mislykket musikstreamingtjeneste
I løbet af de seneste år er der set mange forskellige streamingtjenester i takt med at forbrugerne streamer mere end nogensinde.
Netop streaming af musik var noget, som Samsung øjnede en mulighed for at tjene penge på, hvorfor den sydkoreanske producent tilbage i juli 2014 lancerede sin egen tjeneste som et alternativ til Spotify, Pandora, Google Play Music mv.
Samsungs satsning fik dog det noget mærkværdige navn Samsung Milk Music, og den var ikke helt som de andre. Det var nemlig tjenesten Slacker i forklædning, som fungerede som en internetradio, hvor du kun kan skifte mellem sangene op til seks gange på en time.
Læs også: Streaming-app’en SoundCloud Go får europæisk debut
Kataloget bestod ved udgivelsen af cirka 13 mio. sange, men den største årsag til den manglende succes skal nok nærmere findes i, at tjenesten kun var tilgængelig i USA og for en række Samsung-smartphones, som ved lanceringen bl.a. talte Galaxy S3, S4, S5, Note 2, Note 3 og Note 4.
To år efter udgivelsen bekræfter Samsung nu i en pressemeddelelse, at producenten giver musiktjenesten dødsstødet. Samsung Milk Music lukker derfor ned den 22. september – det vil sige om en måned. Fremover skal der ikke satses på egne streamingtjenester, men derimod på aftaler med de etablerede spillere på markedet for streamingtjenester såsom Spotify, Apple Music og TIDAL.
Læs også: Mobilsiden kårer: Årets streamingtjeneste
”Vi har foretaget den strategiske beslutning at investere i en partnermodel med fokus på problemfrit at integrere de bedste musiktjenester tilgængelig i dag i vores familie bestående af Galaxy-enheder,” lyder det fra Samsung.