Samsung i ny produktskandale: undskylder i åbent brev
Efter et efterår med meget negativ omtale stræber Samsung nu efter at genopbygge forbrugernes tillid. Det foregår ved, at Samsung i helsidesannoncer undskylder for efterårets produktskandaler.
Undskyldningen er underskrevet af Samsungs amerikanske produktchef, Gregory Lee, og udkommer i dagens udgaver af de toneangivende aviser The Wall Street Journal, The New York Times samt The Washington Post.
Læs også: Samsung ved ikke, hvorfor Galaxy Note 7 bryder i brand
” En vigtig del af vores mission er en stræben efter at være bedst på kvaliteten og sikkerheden i vores produkter. På det seneste har vi ikke levet op til den målsætning” indleder Samsung-chefen med at indrømme i undskyldningsannoncen.
Det åbne brev afsluttes med en plan for Samsungs videre færd. ”Fremover vil vi proaktivt afdække hvad der gik galt i fprløbet og tage de fornødne tiltag for at forbedre vores drift. Vi vil samtidig revurdere vores udviklings- og fremstillingsfaser, samt den efterfølgende kvalitetskontrol, for at kun møde de højeste kvalitetsstandarder i fremtiden.” skriver Gregory Lee.
Du kan læse hele undskyldningen her.
Kommer efter endnu en Samsungs-skandale
Undskyldningens timing er ikke tilfældig. Efter et tumultuøst efterår med en fejlslagen lancering af Note 7 flagskib røg selskabet i sidste uge ud i endnu en skandalesag.
Samsung måtte i sidste uge tilbagekalde 2,8 mio. vaskemaskiner i USA alene, efter at en fejl i konstruktionen kunne få vasketromle og chassis til at låse sig fast. Fejlen gør, at maskinen har forvoldt skader på ni personer og over 700 maskiner er brudt sammen.
Se også: Samsung-aktie styrtdykker: så dyr er Note 7 skandalen