Hyped iPad skuffer i virkeligheden

Apples iPad er blevet blæst så meget op, at kunderne blev dybt skuffet, da den blev præsenteret.

Hyped iPad skuffer i virkeligheden

Rygterne om Apples iPad kom selve produktet lang tid i forvejen, og forventningerne var derfor skyhøje, da iPad’en endelig blev præsenteret sidst i januar.

De forventninger var iPad’en ikke i stand til at leve op til, peger en amerikansk undersøgelse på.

Analysefirmaet Retrevos har foretaget to undersøgelser af forbrugernes holdning til Ipad – en før og en efter offentliggørelsen. Før offentliggørelsen af iPad svarede 26 procent, at de havde hørt om iPad, men ikke var interesserede i at købe den. Det antal fordobledes til 52 procent efter Apples koncernchef, Steve Jobs, indtog scenen i San Francisco og fremviste en iPad.

-“Der var så meget hype, at folk bagefter var skuffede, fordi de regnede med, den ville kunne skære brød i skiver,” pointerer Manish Rathi, der er medstifter af Retrevo.

Han peger på, at den negative modtagelse hos forbrugerne blandt andet skyldes den manglende understøttelse af Flash og mulititasking, en manglende killer-applikation, samt ekstraprisen der skal betales, hvis man vil have en iPad med 3G.

Undersøgelsen har dog også godt nyt til Apple. Antallet af forbrugere der påtænker at købe en iPad, er nemlig steget fra tre procent før offentliggørelsen til ni procent efter præsentationen.

Læs også:
Google viser, hvordan iPad burde være 
Blog: Hvad skal jeg med en iPad?
Overblik: alt om Apple iPad

Redaktionen har mere i sagen

Redaktionen kunne ikke gøre andet end at følge op på fortællingen. mobilsiden kunne ikke lade være. Allerede d. 5/2/2010 bragte vi nyt i sagen med en sag med fokus på Google viser hvordan iPad virkelig skulle være – Du læser den her. Seneste højaktuelle stof om “iPad” finder du i denne spalte..