Tjek dette inden du skifter mobilabonnement
Der er mange ting der skal overvejes, når man skifter til et nyt mobilabonnement. Har jeg nu valgt den rigtige mængde af taletid, mobildata, roaming i EU? Sparer jeg overhovedet noget ved at tilvælge tjenester og er abonnementet billigt nok? Alle disse ting er vigtige, når du skal vælge dit nye mobilabonnement, men du må i farten ikke glemme nedenstående.
Se også: Sammenlign priser på mobilabonnementer
Husk at tjekke mobildækningen
Vælger du mobilabonnement uden at tjekke dækningen hos det nye teleselskab, kan du få dig en træls overraskelse. En dårlig mobildækning kan give en skuffende oplevelse både i forhold til telefonopkald og hastighed på internettet på mobiltelefonen. Opkald der falder ud og langtsomt internet, er ikke noget man gider i 2023.
Mobildækningen i Danmark er generelt rigtig god, men der er stadig forskelle på de forskellige netværk, der kan være plaget af mobilhuller.
Derfor er det vigtigt, at når du kigger på mobilabonnementernes taletid, dækning og andet, at du også tager et nærmere kig på mobildækningen. Det behøver ikke tage mere et 2 minutter – og det er bestemt dét værd.
Se kundernes vurdering af mobildækningen
Dækningen afhænger ikke af, om du vælger et dyrt eller billigt teleselskab, men af mobilnetværket. Man kan altså sagtens vælge et billigt mobilabonnement hos et lavprisselskab, der har god mobildækning. I Danmark kan man vælge mellem mobilnettene TDC NET, Telia, Telenor og 3, hvor dækning i byer og områder kan variere meget.
Derfor anbefaler vi, at først og fremmest tjekker dækning på teleselskabets dækningskort, og derefter ser hvordan mobilkunderne oplever dækningen. På den måde kan man få et godt indtryk af dækningen hos det enkelte mobilnet i området man bor i.
I vores undersøgelse af mobilselskabernes mobildækning har næsten 9.000 danskere deltaget, hvor man kan få et indtryk af mobildækningen hos hvert teleselskab i den kommune man bor i.
Tjek mobildækningen i dit postnummer her
Her kan du også se dækningen hos alle mobilnet samt hvor glade kunderne er for teleselskabet og deres generelle kundetilfredshed.
Se også: Guides til mobilabonnementer