Mobilforhandler mister e-mærket. Mobilpriser.dk er opmærksom.
Den jyske mobilforhandler GoBlue.dk har fået frataget e-handelsbranchens kvalitetsstempel e-mærket. Det sker fordi forhandleren ikke har efterlevet Forbrugerklagenævnets afgørelse inden for en fastsat tidsfrist, oplyser e-handelsfonden.
– "Sagen med e-mærket er rigtig uheldig. Vi har mistet e-mærket, fordi vi først skriftligt har anket sagen 45 dage efter afgørelsen og ikke 30 dage, som man skal, hvorefter e-handelsfonden ikke kan gøre andet end at fratage os e-mærket", lyder det fra Allan Makhoul, der er direktør i Ollycom ApS, der driver webshoppen GoBlue.dk
I e-handelsfonden siger direktør Lars Schmidt Larsen, at det er vigtigt for e-mærkets troværdighed, at forbrugerne har tillid til, at de mærkede netbutikker efterlever gældende lov og afgørelser.
GoBlue.dk har nu efterkommet Forbrugerklagenævnets afgørelse.
Prisportalen Mobilpriser.dk ser alvorligt på sagen
På mobilportalen Mobilpriser.dk er man opmærksom på problematikken omkring GoBlue.dk, der lister sine priser i prisdatabasen.
– "Vi ser meget alvorligt på, at en forhandler mister e-mærket og holder ekstra godt øje med både sagen og forhandleren. Det er af yderste vigtighed, at forbrugerne kan stole på, både priser og forhandlere i databasen. Hvis problemerne fortsætter vil vi tage samarbejdet med GoBlue.dk op til overvejelse", siger direktør Henrik Ritlov fra Mobile Media Scandinavia ApS, som er selskabet bag Mobilpriser.dk
Henrik Ritlov fortæller videre, at hvis en kunde oplever problemer med en forhandler, kan Mobilpriser.dk kontaktes telefonisk. Herefter vil sagen blive undersøgt.
– "På Mobilpriser.dk har vi en Brugerservice, som behandler alle klager seriøst og vi forsøger at løse dem alle til kundernes tilfredshed", slutter Ritlov.
GoBlue.dk kan efter seks måneder, igen søge e-mærket hos e-handelsfonden.