Fastnetkunder hos TDC betaler mere

Samtidig med interessen for fastnet-telefoni falder, hæves prisen for de tilbageværende kunder.

Fastnetkunder hos TDC betaler mere

Trofaste kunder hos TDC, og de tilbageværende fastnetkunder skal betale ekstra. Det er måden TDC sørger for at få de tabte penge ind på nedgangen af fastnet-telefoni, skriver Børsen.

Det er en omlægning i opkaldsafgiften, som blev indført i maj 2006, der har betydet at fastnetkunderne samlet må betale 100 millioner kroner mere om året.

Teleanalyseselskabet Netplan har for Børsen regnet på tallene.

TDC sænkede opkaldsafgiften fra 25 øre til 22,5 øre. Samtidig med nedsættelsen skal kunderne i stedet betale hver gang de løfter røret og taster et nummer. Dette giver TDC en større indtægt end tidligere, da der stadig foretages mere end to milliarder opkald fra fastnettelefoner om året.

Også ISDN-abonnementet er forhøjet – 10 kroner om måneden. Dette giver samlet TDC 30 milliarder kroner i kassen om året, viser beregningerne fra Netplan.

Opfølgning:

Redaktionen følger op med den seneste udvikling. mobilsiden kunne ikke slippe temaet. 14/8/2007 fik historien nyt liv med et indlæg omkring TDC: Færre kunder men flere danske – Læs fortsættelsen her. Emnet er absolut ikke dødt. Klik her for at læse de seneste nyheder..