CBB ændrer ‘for altid’-abonnementer – og kunderne raser
I disse dage offentliggør de fleste teleselskaber deres nye portefølje af abonnementer forud for afskaffelsen af roamingafgifterne i EU, som træder i kraft den 15. juni.
I den forbindelse har CBB Mobil i mandags udsendt en e-mail til kunder, som blev flyttet fra det tidligere Bibob. Under flytningen fik kunderne lovning på, at intet ville ændre sig, at de ville beholde de samme abonnementer med samme mængde data og tale – til samme pris. Bibob kørte nemlig i lang tid en kampagne, hvor teleselskabet lovede, at abonnementerne gjaldt for altid.
Læs også: TELMORE og CBB klar med abonnementer med EU-roaming
Det skulle dog vise sig ikke at være tilfældet. Til en CBB-kunde oplyser teleselskabet, at det sidste år ”fik nye vilkårsændringer, hvilket desværre fjernede for evigt-abonnementerne”. Derfor møder teleselskabet i disse dage en sand storm af vrede kunder, som føler sig snydte og mener, at CBB Mobil har løjet over for dem.
Ændringerne betyder, at de tidligere Bibob-kunder vil blive flyttet til CBB Mobils nye EU-abonnementer, som indeholder flere GB data (hvoraf en lille del kan bruges i EU-landene). Konsekvensen er, at kunderne nu skal betale mere for deres abonnement, hvis de vælger at forblive kunde hos CBB. De gamle abonnementer, som kunderne fik lovning på ville gælde for altid, gælder ganske enkelt ikke for altid og ophører altså nu.
At dømme ud fra de mange utilfredse kunders beskeder på CBB Mobils Facebook-side ser en række af ændringerne ud som følger:
oprindelige abonnementer | nye EU-abonnementer |
2 timers tale/2 GB data 69,- |
10 timers tale/5 GB data 89,- |
12 timer tale/12 GB data 89,- |
15 timer tale/15 GB data 109,- |
10 timer tale/20 GB data 99,- |
20 timer tale/20 GB data 119,- |