Coop åbner mobilselskab
Detailkæden Coop Danmark træder i dag ind på mobilmarkedet, og vil under navnet Coop Mobil sælge forudbetalt taletid, der kan tankes op sammen med mælk, brød og smør. I praksis betales taletiden ved kassen i Brugsen, Super Brugsen eller Kvickly – en kode på kassebonen gør det muligt, at fylde mobilen op.
Priserne er 99 øre pr. minut (sekundtakseret), 25 øre pr. sms og en opkaldsafgift på 25 øre pr. opkald. Taletiden sælges i trin af 49, 99 eller 199 kroner.
Coop Mobil er langt fra billigst på markedet, alligevel forventer Coop en pæn efterspørgsel.
– "Vi er opmærksomme på markedet, som vi vil følge nøje, men om det betyder andre priser, er for tidligt at sige noget om. Vi har over 1000 salgssteder, og har derfor en stærk distribution", siger nonfood-direktør Jesper Faurholdt, Coop Danmark, til Mobilsiden.dk. Han ønsker ikke at uddybe, hvor mange kunder der skal til, for at succeen er hjemme, eller hvilken kundetype produktet henvender sig til.
Andre modeller var i spil
Coop Danmark har i planlægningen af mobiltiltaget også overvejet andre forretningsmuligheder, f.eks. at sælge produkter fra et eksisterende selskab i butikkerne.
– "Det her er den rigtige model. Så kan vi jo selv styre det hele", siger Jesper Fauerholdt.
Kunderne hos Coop vil i øvigt opleve, der står "Coop Mobil" i displayet på mobilen.
Tjek teleselskabernes priser & find Danmarks billigste mobilabonnement