Danskernes tilfredshed med teleselskaber stiger
En ny undersøgelse fra EPSI, den europæiske organisation der viser undersøger kundetilfredshed i europæiske virksomheder, viser at danskerne er blevet mere tilfredse med deres mobilselskab og bredbåndsoperatør end de tidligere har været. Det skriver Business.dk.
De seneste år har teleselskaberne ikke kunne prale af, at have de mest tilfredse kunder. Men dette er måske ved at ændre sig. Branchen opnår i hvert fald det bedste resultat samlet set de sidste fem år, når det kommer til kundetilfredshed.
Det er særligt de store selskaber, som Telenor og Telia der trækker gennemsnittet. TDC beholder deres andenplads, men har også en lille stigning.
Det er det TDC-ejede Telmore, som sidder sikkert på førstepladsen, selvom Telmore oplever et fald i kundetilfredsheden.
– Telmore har telebranchens mest tilfredse kunder
Telmore bliver nu en del af TDC og lukkes som selvstændigt selskab.
– Telmore lukker som selvstændigt selskab
Telmore er det eneste selskab, som ligger på over 80 point, hvor de fleste virksomheder normalt ligger mellem 60-75 point. Der er ingen af selskaberne, som roder rundt under smertegrænsen på mindre end 60 point.
Undersøgelsen bygger på interview med cirka 2000 personer på privat og erhvervskundemarkedet.
Se prisportal med prisoversigt over teleselskabernes aktuelle priser