Telenor leverer et flot regnskab for Q2
Telenor-koncernen har i dag offentliggjort resultaterne for andet kvartal i 2018, og det ser rigtig flot ud. Telenor Danmark kommer ud af årets andet kvartal med en indtjening på 224 millioner danske kroner. Det er en stigning på 21 procent, i forhold til andet kvartal i 2017. Telenor Danmarks indtjeningsgrad er nu på 22,6 procent, hvilket er en stigning på 4,4 procent i forhold til sidste år.
”Jeg er meget tilfreds med resultatet. Det er helt essentielt, at have en fornuftig indtjening for at kunne være en del af dette marked, have råd til at investere i fremtiden og endnu bedre kundeoplevelser” siger administrerende direktør i Telenor Danmark, Jesper Hansen.
Læs også: Telenor giver dobbelt op på data resten af 2018
Sund og stabil kundebase trods afvikling af statskunder
Telenors samlede antal kunder er faldet i andet kvartal som følge af, at TDC vandt SKI-aftalen i 2017. Aftalen betyder at Telenor samlet skal afvikle 100.000 statskunder til TDC.
”Vi mister 34.000 kunder i dette kvartal som følge af, at vi har migreret en stor del af vores statslige kunder til TDC. Det efterlader os med ca. halvdelen af vores statskunder tilbage på vores netværk, hvilket svarer til ca. 50.000 mobil- og mobilbredbånds kunder. Der er kun halvandet år tilbage af aftalen og jeg er derfor forundret over, at TDC ikke har mere travlt med at få migreret kunderne over på deres netværk her ca. ni måneder efter, at de vandt aftalen” siger Jesper Hansen.
Hvis man ser bort fra de statslige kunder, så har Telenor Danmark blandt andet fået 2.000 nye mobilkunder på Erhverv, hvilket vidner om en sund og stabil kundebase. Derudover er kundetilfredsheden og indtjeningen også steget markant. Den årlige indtjening per moblikunde er således forbedret med 3 kroner, fra 115 kroner i andet kvartal af 2017 til 118 kroner i andet kvartal af 2018.
Administrerende direktør, Jesper Hansen, fortæller at Telenor blandt andet har investeret massivt i bedre selvbetjeningsmuligheder, bedre og hurtigere service samt et godt og stabilt netværk. Forbedringerne har været med til, at Telenor får 40 procent færre opkald i deres kundeservice end sidste år.
Hele Telenor-koncernens Q2-rapport kan findes her.