Teleselskabet 3 oplever enorm fremgang

Teleselskabet 3 har stor succes. Særligt i årets første kvartal har 3 haft vind i sejlene, hvor de har oplevet stor fremgang i antallet af internetkunder.

Teleselskabet 3 oplever enorm fremgang

Teleselskabet 3 har tidligere haft ry for ikke at have den bedste dækning alle steder i landet. Det lader dog nu til, at det ry er ved at fordufte, for 3 har nemlig oplevet stor fremgang i antallet af internetkunder i årets første kvartal.

Således er det samlede kundetal steget med 19.000 kunder i 1. kvartal. Kundefremgangen i 1. kvartal bringer dermed 3’s samlede antal kunder op på 1.608.000 kunder.

Den store fremgang blandt internetkunderne reflekterer sig også i serviceomsætningen, der vokser med 26 millioner kroner i forhold til 1. kvartal sidste år. Det svarer til en vækst på 5 procent.

Nøgletal for 3 i 1. kvartal 2024:

  • Nye kunder: +19.000
  • Samlet kundebase: 1,608 mio. kunder
  • Omsætning: 691 mio. kroner
  • Serviceomsætning: 506 mio. kroner
  • Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA): 184 mio. kroner

Læs også: Google klar til at advare Android-brugere om AirTag-stalking

Et mindre kompliceret alternativ til fiber

Mange danskere har i de forgangne år eller vil i de kommende år opleve at få besøg af teknikere, som skal grave fiber ned i haven. Derfor er det også et marked i udvikling, som 3 skal forsøge at følge med i.

“Der sker mange ting i internetmarkedet herhjemme i øjeblikket, og derfor har vi sat alle sejl til for at vise nuværende og fremtidige kunder, hvor hurtig, stabil og ligetil at bruge, 3’s internetløsning er. Som det eneste teleselskab i landet satser vi udelukkende på at levere internet gennem trådløs 5G. Det viser sig i kundevæksten, samtidig med at resten af forretningen også har holdt kadencen,” siger Morten Christiansen, der er Regional CEO for 3 i Danmark, Sverige og Østrig.

5G-satsningen er ikke kun god for 3’s kunder og 3, fortæller Morten Christiansen:

”5G er afgørende for digitaliseringen af Danmark og Europa. 5G vil være en kæmpe motor i jobskabelsen i hele Europa og kommer til at være afgørende for vækst og velstand. Vi er stolte af at være med til at drive den udvikling,” siger Morten Christiansen.

3 går frem, mens de andre store selskaber kæmper

Det er bemærkelsesværdigt, at 3 oplever stor fremgang i en tid, hvor konkurrenterne Telia, Telenor og YouSee kæmper med enten fald eller stilstand i antal kunder. 3’s kundeantal har været stigende i mange år. Siden 1. kvartal 2020, hvor 3 havde 1.444.000 kunder, er kundebasen altså vokset med 164.000 kunder – altså en kundestigning på lidt over 10.000 kunder per kvartal.

3 udmærker sig også ved at have ikke bare et, men to lavprisselskaber, som tilbyder markedets laveste priser i form af OiSTER og det nyere lavprisselskab Flexii.

Læs også: Guide til online spil på mobilen