Test, bedømmelse og pris på Toyota C-HR+

Byder Toyota C-HR+ på den bedste kombination af plads, komfort, rækkevidde og udstyr til prisen? Vi varmer op til test af elbilen Toyota C-HR+.

Test, bedømmelse og pris på Toyota C-HR+

Er den nye Toyota C-HR+ den bedste kompakte SUV og elbil i klassen? Vi gør klar til test af Toyota C-HR+ med et nærmere kig på den og dens specifikationer.

Se også: Alle elbiler fra Toyota i Danmark

Kort om Toyota C-HR+

Den populære Toyota C-HR kommer i senere i 2025 endelig som ren elbil – det gør den under navnet C-HR+. Men hvad er C-HR+ egenlig for en bil?

Toyota C-HR+ er en kompakt SUV, der byder på fem siddepladser og et bagagerum på 416 liter. Lad dig dog ikke snyde af ordet kompakt, for så lille er C-HR+ heller ikke.

Toyota C-HR+ er i særdeleshed også en rummelig elbil til familien. Toyota C-HR+ måler 4.520 mm i længden, 1.870 mm i bredden, 1.595 mm i højden og har en akselafstand på 2.750 mm.

Den er dermed på størrelse med elbiler som Skoda ElroqFord Explorer og Renault Scenic E-Tech Electric, der er nogle særdeles rummelige elbiler.

C-HR+ forventes at prioritere plads og komfort i kabinen, men har lidt mindre opbevaringsplads end for eksempel Volkswagen ID.4 og Skoda Enyaq.

Vores test og bedømmelse består for nuværende udelukkende af vores vurderinger af specifikationerne på Toyota C-HR+ og vores forventninger til dansk prisniveau. Toyota C-HR+ kommer til Danmark i slutningen af 2025.

Artiklen opdateres i takt med at testresultater fra uvildige og anerkendte testmiljøer i udlandet bliver offentliggjort.

Se også: Test af alle elbiler i Danmark

Rækkevidde, opladning og ydeevne

Toyota C-HR+ kommer i forskellige varianter, der byder på forskellig rækkevidde og ydeevne. Først og fremmest kan man vælge mellem et batteri på 57,7 eller 77 kWh.

Det lille batteri giver en forventet rækkevidde på op til 455 km, hvor det store batteri øger rækkevidden til forventede 600 km.

Lynopladning (DC) sker maksimalt med 150 kW, men der oplyses endnu ikke en opladningtid ved en lynlader.

Der kan vælges enten forhjulstræk eller firehjulstræk i Toyota C-HR+, hvor førstnævnte har en ydeevne på 123 kW (167 hk) eller 165 kW (224 hk) med det store 77 kWh batteri. Vælger man firehjulstræk er ydeevnen med to el-motorer på 252 kW (343 hk).

Se også: Priser, specifikationer og billeder af Toyota C-HR+

Udstyr

Toyota er endnu ikke klar med informationer omkring standardudstyr og udstyrspakker i Toyota C-HR+. Vi opdaterer, når vi har mere information.

Til gengæld ved vi, at den kommer med en 14 tommer infotainmentskærm og ny kabine i samme designstil som den nye og større SUV og familiebil bZ4X.

Toyota C-HR+ forventes at kunne trække op til 750 kg på krogen med forhjulstræk og op til 1.500 kg med firehjulstræk.

Pris på Toyota C-HR+  

Toyota er heller ikke klar med en pris på elbil-udgaven af C-HR+. Det er vores forventning, at Toyota C-HR+ får en pris, der starter ved cirka 280.000 kr.

Toyota C-HR+ kommer til Danmark og bliver leveret hos de første forhandlere i slutningen af 2025.

Se også: Alle elbiler af typen SUV i Danmark

Billeder af Toyota C-HR+

Toyota C-HR+ er en SUV i mellemklassen, der får stor konkurrence fra pris- og familievenlige SUV’er, der med relativt kompakte mål passer godt til livet i byen.

De forventede bedste alternativer er Skoda ElroqFord Explorer og Renault Scenic E-Tech Electric.

Se også: Test af de nyeste elbiler i Danmark

Vi anbefaler:
Hvilke elbiler er Bedst i Test?
Priser på de billigste elbiler
Kommende elbiler i 2025, 2026 og 2027