Test, bedømmelse og pris på Volkswagen ID.7 Tourer
Høj komfort, masser af plads, lang rækkevidde, hurtig opladning, gode køregenskaber og et meget forbedret infotainmentsystem – har vi årets bedste elektriske stationcar i den nye? Læs test af Volkswagen ID.7 og få svaret.
Se også: Alle elbiler fra Volkswagen i Danmark
ID.7 Tourer er Volkswagens første bud på et elektrisk stationcar i mellemklassen. Her får man 5 siddepladser i en stor kabine, stort praktisk bagagerum, nydesignet kabine i forbedrede materialer og VWs nye forbedrede infoinmentsystem.
Dertil er ID.7 Tourer en effektiv elbil med en lang rækkevidde og hurtig opladning. Den elektriske stationcar kører nemlig op til 604 kilometer og den lynlader fra 10-80 procent på 28 minutter.
Prisen på Volkswagen ID.7 Tourer starter fra 446.995 kroner.
Men hvor god er den nye ID.7 Tourer? Hvor meget plads er der til familien i den? Hvor stort er bagagerummet? Hvad er godt og hvad er skidt? Vi giver herunder vores bedømmelse af Volkswagen ID.7 Tourer.
Konklusion på test af VW ID.7 Tourer
Den nye Volkswagen ID.7 Tourer klarer sig godt i test. Den ender med en score på 78 ud af 100. Det betyder, at ID.7 Tourer får den samlede bedømmelse “God”.
Volkswagen ID.7 Tourer har den tredjehøjeste score af alle elektriske stationcars. Det siger dog ikke så meget, for der er endnu ikke mange af dem i Danmark. ID.7 Tourer indtager i 18. plads blandt alle elbiler i mellemklassen.
I forhold til ID.3, ID.4 og ID.5 er designet, materialerne og byggekvaliteten meget forbedret. Kvaliteten og standardudstyret er tilfredsstillende til prisen, men det kunne være endnu bedre. Læs mere om vores Kvalitet/Pris Ratio.
ID.7 scorer 5 ud af 5 stjerner hos Euro NCAP i crash- og sikkerhedstest. ID.7 Tourer er ikke testet endnu, men vi forventer at også denne får topkarakter.
Se også: Varianter, priser og alt om Volkswagen ID.7 Tourer
Se flere billeder af Volkswagen ID.7 Tourer
Det gode ved Volkswagen ID.7 Tourer
Volkswagen ID.7 Tourer har et nydeligt design, både udvendigt og indvendigt. Kabinen er nydesignet og har fået et stort kvalitetsløft.
Komforten i ID.7 Tourer er generelt høj. Forsæderne er blandt de bedste vi har prøvet, der er masser af benplads på bagsæderne og der er gode store opbevaringsrum.
Der er også god plads i bagagerummet, hvor man får 73 liter mere end i den almindelige ID.7. Der er 605 liter og en stor praktisk åbning, hvor det er let at placere bagagen optimalt. Der er desværre ikke et frunk.
Den nye infotainmentskærm og software er en stor forbedring fra tidligere modeller. Skærmen er af højere kvalitet og softwaren er flottere, hurtigere, mere brugervenlig og har flere funktioner. Det er ikke det bedste infotainmentsystem du kan få, men langt bedre end tidligere.
Det er en god oplevelse af køre ID.7. Her er der mere fokus på en afslappet og behagelig køreoplevelse, end der er på sportslige køreegenskaber. ID.7 Tourer har et af de bedste førerassistentsystemer, hvilket gør den lange køretur mere komfortabel.
Rækkevidden er rigtig god i ID.7, der i den nuværende variant kører op til 604 kilometer. Senere i år kommer en variant større batteri med næsten 700 kilometer rækkevidde. Dertil har den hurtig DC-opladning med en maksimal effekt på 175 kW. Denne kombination gør den specielt velegnet til lange køreture.
Se også: Prøvekør en Volkswagen ID.7 Tourer
Dette kunne være bedre ved VW ID.7 Tourer
446.995 kroner for en bil er mange penge. Godt nok har Volkswagen forbedret kvaliteten af interiøret og der er mere udstyr end tidligere, men det være endnu bedre. Her er for eksempel Xpeng G9 i en helt anden liga – og den er under 33.000 kroner dyrere.
Godt nok er nye infotainmentsystem bedre, men det er stadig ikke helt gennemtænkt. Der er stadig mange funktioner, der er gemt væk i undermenuer og man oplever hakken og sløvhed hist og pist.
For en elbil i denne prisklasse er ydeevnen ikke imponerende. Der er 210 kW / 286 hk at lege med. Den tager 0-100 km/t på 6,6 sekunder og har en tophastighed på 180 km/t. Til sammenligning er både basismodellerne af BYD Seal og Tesla Model 3 hurtigere, hvor førstnævnte tager 0-100 km/t på 5,9 sekunder og er mere end 100.000 kroner billigere.
Se også: Kommende elbiler i Danmark
Alternativer til Volkswagen ID.7 Tourer
Vi byder velkommen til Volkswagen ID.7 Tourer i Danmark. Der er ikke mange elektriske stationcars i Danmark endnu, hvor alternativerne til ID.7 Tourer er NIO ET5 Touring og den noget dyrere BMW i5 Touring.
Vi anbefaler:
Få den helt rigtige elbilforsikring
Bedste hjemmeopladning og ladeboks til elbil
Priser, specifikationer og bedømmelser på populære elbiler
Se de bedste rummelige elbiler til familien