Her er den stærkeste Volkswagen ID.4 – klar til offroad

ID.Xtreme er den stærkeste Volkswagen ID.4 til dato. Denne elbil har firehjulstræk, knap 400 hestekræfter og er forberedt til at køre offroad.

Her er den stærkeste Volkswagen ID.4 – klar til offroad

Endnu en variant af den populære elektriske SUV, ID.4, fra Volkswagen er blevet fremvist. Denne model er døbt Volkswagen ID.Extreme og byder på flere hestekræfter, firehjulstræk og tærrengående dæk.

Se også: Nyheder om elbiler

Flere hestekræfter end GTX

Indtil videre har den hurtigste og stærkeste ID.4 været GTX modellen, der byder på 299 hestekræfter. Denne model er dog ikke længere “topmodellen” i ID.4-serien, der lige nu består af fire varianter. Den nye variant er en tærrengående elbil.

Med den nye ID.Extreme henvender Volkswagen sig til “chaufføren og eventyreren, der søger frihed, uanset hvor de kører”. Denne elbil er nemlig bygget til at køre offroad.

Den 100 procent elektriske elbil er baseret på ID.4 GTX og omdanner det sporty flagskib til en robust offroad-maskine. Det betyder større ydeevne, længere affjedring, større ydre beskyttelse på bilen, firehjulstræk og kraftige LED-lys på taget.

Undervognen er fuldstændig beskyttet med aluminium, interiøret har fået nye sæder med alcantara og orange accenter og bilen har fået nye friske farver.

Skal vise potentialet for platformen

ID.4 GTX kommer udstyret med to elmotorer med en maksimal effekt på 220 kW (299 hk). ID.XTREME har større ydelse på bagakslen, og gennem softwareopgraderinger af styringsenheden er effekten øget med cirka 30 procent (65 kW) til en samlet ydelse på 285 kW (382 hk).

Volkswagens ID XTREME bruger bilproducentens MEB-platform (modular electric drive), hvilket afslører dens sande potentiale.

Lederen af MEB-produktlinjen, Silke Bagshik, forklarer:

“Den modulære elektriske drivmatrix (MEB) har et enormt teknisk potentiale. For mange af vores kunder er køretøjer meget mere end blot et transportmiddel. Med ID. XTREME løfter vi elektrisk mobilitet fra VW til et nyt præstationsniveau,” siger han.

Se også: Test af elbiler