iPad dominerer totalt
Det er hårdt at være konkurrent til Apples iPad.
Ifølge friske tal fra analysefirmaet Nielsen er der æble-logo på otte ud af ti solgte tablet-computere i USA. Dermed har iPad’en nærmest større dominans end sin lillebror iPod, der nærmest blev psynonym med MP3-afspillere.
– “Til trods for at der er kommet nye tablet-computere som Samsung Galaxy og Motorola Xoom, er det stadig Apples iPad der dominerer samtalen – og markedet,” skriver Nielsen i en pressemeddelelse.
De Android-baserede tablets har stadig kun en markedsandel på et ciffer.
Den mest populære tablet på det amerikanske marked er WiFi-udgaven af iPad, der har en markedsandel på 43 procent.
iPad med 3G ligger på andenpladsen med 39 procent.
Samsung Galaxy Tab har fire procent af markedet, mens Dell snupper tre procent. Motorolas meget omtalte Xoom har kun formået at nappe to procent af markedet.
Nielsens undersøgelse viser også at tabletten har tendens til at overtage computerens rolle. Hele 35 procent af brugere med skrivebordscomputer, og 32 procent af brugere med bærbar computer, siger, at de bruger mindre tid med computeren og mere med tablet-computeren.
Læs mere statistik om brugen af tablets i USA ved at følge dette link til Nielsen.