Successen for Apple TV+ svinder ind
Apple TV+ blev lanceret tilbage i 2019 og mange havde med rette store forventninger til, at Apples streamingtjeneste kunne udfordre Netflix. Tjenesten har da også vundet markedsandele siden lanceringen, men kun stille og roligt og nu viser det sig, at den faktisk taber markedsandele.
Den seneste undersøgelse fra JustWatch viser, at Apple TV+’s globale markedsandel skrumpede sidste år, hvilket resulterede i, at platformen blev overhalet af konkurrenten Paramount+.
Se også: Telefoner med bedste skærm
Hvilke streamingtjenester er størst?
Data fra JustWatch viser, at Apple TV+ toppede omkring marts 2022 med 6 procent markedsandel, men ved årets udløb var det momentum feset ud. Apple endte med 5 procent af markedet for videostreaming ved udgangen af 2022.
Netflix er størst med 23 procent. Herunder kan du se listen fra JustWatch over markedsandele for de forskellige streamingtjenester på globalt plan.
- Netflix – 23 procent
- Amazon Prime Video – 20 procent
- Disney+ -18 procent
- HBO Max – 9 procent
- Paramount+ – 7 procent
- Apple TV+ – 5 procent
- Andre – 21 procent
At Apple TV+ mister markedsandele betyder ikke nødvendigvis, at den også mister abonnenter – det kan være de andre tjenester, der har fået endnu flere abonnenter. Tallene viser dog, at Apple ikke kan komme sovende til succesen for deres streamingtjeneste.
Se også: Mobilabonnementer med streaming
Har lille bagkatalog
Apple TV+ blev lanceret med et meget lille bagkatalog. Det er sidenhen vokset med flere roste serier, men der er stadig meget lang vej, inden brugerne kan finde lige så meget indhold som på Netflix, Disney+ og de andre streamingtjenester.