Telenor hænger HTC ud i kundebrev
Telenor-kunder, som har oplevet problemer med at gemme MMS-beskeder i HTC Wildfire, opfordres i et brev fra Telenors Servicecenter til at droppe mobilens indbyggede besked-del.
I brevet skriver Telenor, at “HTC anbefaler, at du downloader en gratis applikation ved navn ‘Handcent’”, som erstatning for mobilens eget SMS/MMS-program.
Der står også, at “HTC arbejder fortsat på højtryk på at løse problemet”.
Men Mobilsiden.dk kan nu afsløre, at fejlen slet ikke er HTCs, men derimod ligger i Telenors eget netværk, og det er Telenor selv, der opfordrer kunderne til at bruge den alternative applikation, og samtidig prøver at sende Sorte Per videre til HTC.
HTC undrer sig
Da Mobilsiden.dk kontakter HTC for at høre nærmere om problemstillingen og kundebrevet, viser det sig, at fejlen slet ikke er i mobilen, men hos Telenor selv. Og at indholdet i brevet står for Telenors egen regning.
– “Det undrer os, at Telenor sender den slags breve ud. Derfor har vi nu en dialog med dem om det, og om hvordan vi i fællesskab kan håndtere lignende sager fremover på bedste vis,” siger HTC’s pressechef Rikke Juul Hansen, til Mobilsiden.dk
HTC ønsker ikke at fortælle, hvilken indflydelse det falske brev får på samarbejdet med Telenor.
Telenor: Beklagelig fejl
Over for Mobilsiden.dk beklager Telenor brevet og kalder det for en “beklagelig fejl”.
– “Der er beklageligvis sket det, at nogen i Telenor har haft den fejlagtige opfattelse, at MMS-problemet skyldes hardwaren. Men der er tale om en kommunikationsbrist mellem medarbejdere hos os og HTC,” forklarer kommunikationsrådgiver Mads Rudbøl fra Telenor.
– “Vi er rigtig kede af, at vi er kommet til at skrive noget ukorrekt i brevet. Og da vi bliver opmærksomme på dette, stopper vi straks med at udlevere brevet til kunderne. Men der er heldigvis tale om ganske få sager”.
Telenor arbejder på, at løse de MMS-problemer i netværket, som har ramt HTC Wildfire – og i enkelte tilfælde også HTC Desire.
Link: Se kundebrevet fra Telenor (PDF)
Videre om emnet
Den videre fortælling kunne ikke ties. mobilsiden har holdt fast i temaet. 18/4/2011 gik vi videre med en ny vinkling på emnet Telenor rydder op i abonnements-kaos – Artiklen kan læses her. Og der er stadig puls i emnet. Læs de seneste nyheder om Telenor..