Apple stjal kunder fra Palm og T-Mobile
Da iPhone blev lanceret i USA, blev den set som en direkte konkurrent til blandt andet Palm’s Treo-serie, T-Mobiles brandede Sidekicks, samt Blackberry-produkter. Nu viser en ny undersøgelse fra NPD Group, hvem det gik ud over.
Undersøgelsen viser, at chancen for at en iPhone-køber var tidligere bruger af Treo, var ti gange større end en bruger af hvilken anden slags mobiltelefon. Samtidig var chancen tre gange større, når det galdt Sidekick.
Det så dog ikke ud til, at Blackberry mistede kunder til Apple. Grunden er ifølge NPD Group, at iPhone kom uden de udvidede e-mailfunktioner, som er så populære i Blackberry.
Undersøgelsen konkluderer, at iPhone har hjulpet på springet mellem forbruger-orienterede produkter med masser af funktioner og produktivitets-fokuserede forretnings-smartphones.
Redaktionen har mere i sagen
Vi måtte absolut følge op på denne historie. Steen Jørgensen fortsatte fortællingen. 27/10/2021 blev sagen bragt videre med en nyhedsartikel med fokus på Designet af iPhone SE 3 kan få stor opgradering i 2022 – Den videre fortælling finde om emnet finder du her. Se de seneste nyheder om emnet her.