I 2022 kan Ford Mustang Mach-E køre op til 505 kilometer
Fords elektriske bilmodel Mustang Mach-E har fået forbedret sin rækkevidde, det meddeler Ford selv. Mach-E kan køre op til 505 kilometer California Route 1-modellen med baghjulsdrift i modsætning til den nuværende officielle rækkevidde på 490 kilometer.
I 2022 kommer Mach-E også i en California Route 1-model med firhjulsdrift, der har en estimeret rækkevidde på 502 kilometer. Dette passer med det, Fords chefingeniør Donna Dickson afslørede tidligere på året, nemlig at der er en række opgraderinger af software og hardware til Mach-E, der vil forbedre rækkevidden for bilen i 2022, 2023 og 2024.
Se også: Hvordan fungerer selvkørende biler?
Større batteripakke med udvidet rækkevidde
California Route 1 har den større batteripakke med udvidet rækkevidde som standardudstyr. Ford har ændret på den måde, hvorpå de lister batteriinformation til at gå efter brugbar kapacitet. Det begyndte de med lige inden Mach-E kom på markedet.
Så de offentliggjorte tal med 70 kWh for standardpakken og 91 kWh for batteriet med udvidet rækkevidde, højere for 2022 og ifølge forbedringerne af rækkevidde, henviser til det, der er tilgængeligt og ikke den mængde celler, der er ombord på bilerne, som visse andre bilproducenter vælger at vise.
Ford har overfor Green Car Reports bekræftet, at denne ændring kun gælder 2022-modeller og indtil videre ikke duer til 2021-modellerne via en over-the air-opdatering. Med det sagt har Ford ikke nævnt specifikke hardwareændringer, der skal gøre ændringerne mulige.
Se også: Elbiler er billigere over tid
Flere ændringer og nyheder
Andre ændringer til 2022-modellen inkluderer en ny Ice White Edition Appearance Package til Mustang Mach-E Premium trim level, et sortmalet tag som standard til Mach-E GT og GT Performange Edition og nye farvemuligheder.
Mach-E blev lanceret som en 2021-model og blev valgt til Green Car Reports Best Car to Buy i 2021. I sidste uge bekræftede Ford planer om at tredoble produktionen af Mach-E frem til 2023 til over 200 000 biler om året, når vi når 2023.
For at frigøre kapacitet til Mach-E ved selskabets fabrik i Cuautitlan i Mexico kan Ford blive nødt til at udskyde næste generationer af deres Explorer og Lincoln Aviator SUV’ere.
Se også: Nyheder om elbiler