Activision Blizzard-CEO vil købe kritiske spilmagasiner
I 2021 var det ikke så sjovt at være Activision Blizzard. Den ene historie om mobning og diskrimination på arbejdspladsen efter den anden dukkede op. Selskabet forsøgte hver gang at slukke branden, men så snart en sag var overstået, dukkede en ny op.
Dækning af skandaler skulle fjernes ved opkøb
Det ser tilmed ud til, at al mediedækningen af disse sager blev for meget til sidst, så Activision Blizzards CEO, Bobby Kotick, bestemte sig for, at den bedste løsning på det hele måske i virkeligheden var at opkøbe de magasiner, der dækkede skandalerne, nemlig Kotaku og PC Gamer.
Det var i hvert fald situationen, hvis man skal tro en artikel i Wall Street Journal, der har oplysningerne fra en af sine kilder.
Ifølge artiklen var planen at købe de her magasiner, og at selskabet på den måde ville kunne ændre det ”offentlig narrativ” omkring det, der foregik.
Det betyder naturligvis ikke, at dækningen ville ophøre, men med tanke på, at de to magasiner er blandt de største i gamingbranchen, kunne det derfor også få betydning at kontrollere dem begge.
Se også: Bedste bredbånd til gamere
Activision Blizzard opkøbt af Microsoft for 450 milliarder
Vi er ikke sikre på, om der stadig florerer planer om at købe nogle af de to magasiner, men Activision har siden afvist historien, mens Kotakus ejer, G/O Media har nægtet at udtale sig.
I mellemtiden har Microsoft imidlertid meldt ud, at de køber Activision Blizzard for hele 68 milliarder dollars, omkring 450 milliarder kroner. Den aftale regner man med at have afsluttet inden udgangen af året, hvis ingen myndigheder stiller sig i vejen.
Se også: Bedste telefoner til gaming