Video: Test af Porsche Taycan – stationcar og sportsvogn i ét?
Sport Turimo-varianten af Porsches Taycan-elbiler skiller sig ud fra mængden. Den er både en komfortabel og praktisk stationcar og en ekstremt hurtig og agil sportsvogn. Som man kan forvente af en Porsche, er den samtidig luksuriøs og dyr. Alt i alt er Porsche Taycan Sport Turismo en virkelig vellykket bil, som vi alle burde have råd til.
Læs vores store test af Porsche Taycan Sport Turismo
Kort om Porsche Taycan
Taycan er den første elbil fra Porsche. Den første model blev lanceret i 2019, og der er i dag flere varianter af dem. Sport Turismo er et bud på en elektrisk stationcar fra Porsche, hvor der både er fokus på køreoplevelse og plads. Kombinationen af elbil, stationcar og sportsvogn er meget sjælden, men det er lykkedes Porsche virkelig godt.
Topmodellen af Porsche Taycan Sport Turismo, Turbo S, klarer 0-100 km/t på kun 2,8 sekunder. Varianten af bilen med længste rækkevidde kører op til 491 kilometer (WLTP), og de kommer alle med lynhurtig opladning – op til 270 kW.
Samtidig byder Taycan Sport Turismo på en rummelig og lækker kabine med materialer i høj kvalitet. Der er 446 liter i bagagerummet samt 84 liter foran.
Vi har testet Porsche Taycan Sport Turimo
Den testede variant er Porsche Taycan GTS Sport Turismo med 517 hestekræfter, rækkevidde på 490 kilometer og en vejledende pris fra 1.399.900 kroner. Testbilen har udstyr for knap 400.000 kroner, så vi ender på en samlet pris på 1.749.711 kroner. Billig er Taycan-stationcaren altså langtfra.
Vi har testet Porsche Taycan GTS Sport Turismo efter vores ti kvalitetsparametre og givet den en samlet bedømmelse. Læs mere om hvordan vi tester elbiler her.
Hvad er godt ved Porsche Taycan Sport Turismo og hvad kunne være bedre? Se videoen herover og se vores samlede bedømmelse af den.
Se også: Test af elbiler