Over fire millioner betalte videostreaming-abonnementer i Danmark
Antallet af betalte streaming-abonnementer på videotjenester i Danmark overstiger nu fire millioner – over 500.000 nye kommet til de sidste 12 måneder.
Interessen for streaming video når dermed nye rekordniveauer i Danmark. Husstandsdækningen for tjenester som Netflix, Disney+, HBO, TV2 Play og Viaplay udgør nu 66 procent. Det er det højeste i Norden.
Det konkluderes i Mediavisions nyligt offentliggjorte analyse af det danske tv- og streamingmarked.
Se også: Abonnementer med videostreaming
En gennemsnitlig dansk husstand har 2,5 videotjenester
Set over de seneste 12 måneder er der kommet mere end en halv million nye betalte streaming videoabonnementer til markedet. Samlet set overstiger antallet af abonnementer nu over fire millioner.
I gennemsnit betaler en dansk husstand for 2,5 videostreaming-tjenester.
Se også: De bedste telefoner til videostreaming
HBO Max oplever den største vækst
Ser man på specifikke aktører, har HBO Max oplevet den største vækst i løbet af de seneste 12 måneder, da dens husstandspenetration er steget med 67 procent.
Den kraftige vækst til dels skyldes relanceringen fra HBO Nordic til Max sidste år. De største betalingstjenester i Danmark er Netflix, TV2 Play og Viaplay.
”De danske husstande sætter stor pris på deres streamingabonnementer, og der er ingen åbenlyse planer om at skære ned på disse udgifter endnu”, lyder det fra Marie Nilsson, CEO hos Mediavision.