Apple begynder at fjerne 4G-betegnelsen fra Den nye iPad
I blandt andet Danmark kom Apple i modvind ved lanceringen af Den nye iPad, da Apple betegnede deres nyeste tablet som et produkt, der fungerede med 4G, uden at det var tilfældet i alle lande.
Det fik Forbrugerombudsmanden til at kræve stop for 4G-markedsføringen, hvilket blev bakket op af blandt andet Forbrugerrådet, der også mente, at Apple vildledte køberne
Senere kom der også fokus på problemstillingen i Australien, mens også norske myndigheder rynkede panden. Og i kampens hede, røg selv Telia i 4G-fælden omkring Den nye iPad.
Noget kan tyde på, at Apple så småt er begyndt at lytte på kritikken fra de forskellige landes myndigheder.
I Australien er ”Wi-Fi + 4G” forsvundet fra Apples webshop og erstattet med ”Wi-Fi + Cellular” samt teksten ”This product supports very fast cellular networks. It is not compatible with current Australian 4G LTE networks and WiMAX networks”.
På den danske del af web-shoppen er teksten dog fortsat ikke ændret.