Facebook arbejder på social ‘virtual reality’
Står det til Facebook vil du fremover kunne komme under huden på Beyoncé. Du vil kunne se og høre den verden, som Beyoncé oplever og deler via Facebooks sociale medie.
Det er en af fremtidsvisionerne, som Facebooks produktchef, Chris Cox, beskriver til The Verge ved årets “Re/code”-konference.
Facebook er derfor også godt i gang med at lave udgaver af deres apps, som kan bruges sammen med en virtual reality-brille. Det er en teknologi under kraftig udvikling, som kombinerer avancerede briller og høretelefoner, som sammen giver dig en hel unik og virkelighedstro oplevelse – eksempelvis under et spil, men muligvis også på scenen med Beyoncé.
Integrationen med virtual reality kommer ikke uventet. Facebook opkøbte for et år siden selskabet Oculus VR, som står bag den crowdfundede virtual reality-brille Oculus Rift. Med denne vil Facebook forsøge at ændre måden du bruger sociale medier på.
Læs også: Google pønser på VR til legepladsen
Under konferencen uddybber Chris Cox, at han forestiller sig en verden, hvor du kan dele dine nuværende omgivelser med andre venner, der også benytter Facebook via en virtual reality-brille.
Du kan dog ikke eksperimentere med den nye oplevelse lige foreløbigt, da der ifølge Chris Cox går ”noget tid” og tilføjer, at ”der er lang vej, indtil alle har disse headsets”.
Læs også: Facebook køber Instagram