Kilde: Apple opruster til priskrig på musikstreaming
Noget tyder på, at Apple snart vil konkurrere på prisen for at lokke flere brugere til selskabets musikstreaming tjeneste, Apple Music.
Flere kilder tæt på selskabets streaming-afdeling erfarer, at priserne vil falde med op til 20 procent når prisreduktionen træder i kraft. Det skriver digitalmusicnews.com.
Dermed vil Apple indføre endnu et aggressivt træk på streamingfronten, efter at selskabet underbød konkurrenter med meget favorable priser på familiepakker. Priser, som etablerede tjenester som Spotify og Google Play Music siden hen har matchet.
Læs også: Spotify til Apple: ‘I er konkurrenceforvridende’
Hvornår og hvorvidt, prisreduktionen træder i kraft præciserer kilderne ikke – der peges dog på, at Apple er seriøse forhandlinger med sine partnere omkring den nye prisstrategi.
En prissænkning op til den travle julesæson synes samtidig at være mest sandsynlig, hvis Apple vælger at indføre prisreduktionen.
De nye priser vil barbere op til 3 USD månedligt fra regningen. De nye priser bliver som følger:
- Standard: 7,99 USD – mod 9,99 USD tidligere
- Familie: 12,99 USD – mod 14,99 USD tidligere
- Studerende: 4,99 USD – uændret
Omsat til danske priser, kan det betyde, at et standard abonnement ryger ned på omkring 79 kr. månedligt mog 99 kr. i dag.
Modtræk til Amazon
Apple er ikke de første til at puffe bunden ud af streamingpriserne. Amazons nyligt lancerede ’Music Unlimited’ streaming blev den første til at ramme en pris på 7,99 USD per måned – den fordelagtige pris gælder dog kun for ’Amazon Prime’-abonnenter.