Undersøgelse: Ingen bryder sig om Samsungs Apps
Samsung dækker mange behov i deres softwarepakke. Alt fra chat til noteskrivning, via stemmegenkendelse, musik-streaming, fitness-tracking med mere. Ved lanceringen af Samsung store sællert i 2013, Samsung Galaxy S4, var det da også den udførlige softwarepakke Samsung fremhævede.
En undersøgelse fra analysebureauet Strategy Analytics viser dog at Samsung hjemmebagte apps ikke har samme tag i brugerne som Samsung kan håbe på. Facebook, Instagram samt Google tjenester som YouTube, Play Store og Search er ikke bare en men flere banelængder foran Samsungs apps.
Undersøgelsen bygger på det relative appforbrug hos 250 Samsung Galaxy S3 og S4-ejere. ChatOn, Samsungs IM-applikation som nyder af en 100 millioner bred brugerbase, bliver anvendt i bare 6 sekunder månedligt – langt efter eksempelvis Facebook som bruges i over 11 timer hver måned.
Samsung er derfor langt fra at overbevise deres brugere om anvendeligheden af deres software. Hvad mener du? Anvender du Samsung apps – eller er du helst fri?
