Hisense vil presse TV-markedet med høj kvalitet til lave priser
Hisense er verdens næststørste TV-producent og de er klar til at indtage Danmark og resten af Norden.
Som verdens andenstørste TV-producent har Hisense naturligvis ambitionen om at blive blandt de mest foretrukne TV-producenter hos danske forbrugere inden for de næste tre år. I dag domineres TV-markedet af Samsung, LG og Sony.
Selskabet forventer en trecifret millionomsætning i danske kroner i Norden med en årlig tocifret vækstrate målt i procent over de næste tre år.
Se også: Billige streamingtjenester
Vil ryste TV-posen i Danmark
Hisense har allerede mere end 100 medarbejdere på tværs af de nordiske lande og forventer at ansætte løbende.
”Vi træder ind på markedet for at ryste posen. Det kommer vi til at gøre med brede produktporteføljer inden for Home Entertainment og hårde hvidevarer. Vores ambition er at positionere Hisense som en af de fire førende aktører på TV i Danmark inden for de kommende tre år,” siger Søren Tvergaard, nordisk administrerende direktør hos Hisense.
Se også: Hurtig internet til smart tv
Vil give danskerne høj kvalitet til skarpe priser
TV-markedet er i forvejen presset med lave priser og høj kvalitet, men Daniel Eriksson, nordisk salgsdirektør for TV hos Hisense, forventer, at de kan gøre en forskel alligevel.
”Vi tror på, at vores strategi om at levere ’high quality and affordable premium’ vil falde i danskernes smag,” siger Daniel Eriksson, nordisk salgsdirektør for TV hos Hisense.
Se også: De bedste smart home produkter
Allerede etableret på det danske marked
Hisense er allerede en veletableret aktør i Norden, da de ejer Gorenje Group Nordic, der blandt andet har brands som Gorenje og ASKO, som specialiserer sig i hårde hvidevarer og husholdningsapparater.
Det betyder, at Hisense allerede har salgskanalerne på plads på det nordiske marked, så de kan trykke på TV-speederen fra dag 1.
Hisense er i øvrigt blandt de kommende hovedsponsorer ved europamesterskaber i fodbold i 2024.
Find priser på smart tv her.