Teleselskabet 3 oplever fremgang i andet kvartal
Teleselskabet 3 afslutter årets andet kvartal med en omsætning på 651 millioner kroner. Derudover har teleselskabet oplevet en massiv kundevækst. Den samlede kundebase er nu oppe på 1.305.000 kunder, efter en tilgang på 12.000 nye kunder.
På trods af et stille marked i det første halve år af 2018, har 3 fortsat deres vækst til stor tilfredshed for selskabets administrerende direktør, Morten Christiansen.
Han påpeger blandt andet lanceringen af Tyrkiet, som nyt 3LikeHome-land, som en af de ting der har begejstret kunderne.
“Tyrkiet er et land, der længe har været stor efterspørgsel på, så det er ikke så overraskende, at 3 nu har styrket sin position yderligere blandt danskerne.” siger Morten Christiansen.
Læs også: 3 åbner op for roaming med 3LikeHome i Tyrkiet
eSIM og grønne delebiler.
En af de teknologier der er ved at gøre sit indtog på markedet er eSIM, og også her er 3 med helt fremme. Kort fortalt gør eSIM det fysiske SIM-kort overflødigt, hvilket blandt andet kan bruges til at have et fuldt funktionelt smartwatch med egen forbindelse, uden en nødvendig opkobling til en smartphone.
“3 er det første og indtil videre også det eneste teleselskab herhjemme, der har udviklet en teknologi, der understøtter eSIM. Derfor lancerede vi i samarbejde med Apple ’Apple Watch Cellular’, som rigtig mange kunder har taget god imod.” siger Morten Christiansen.
I andet kvartal har 3 også ingået et samarbejde med den grønne delebilsordning GreenMobility. 3 leverer en IoT-Platform, der fungerer på tværs af landegrænser, så GreenMobility kan udvide til 20 europæiske byer. Som 3-kunde har man måske allerede fået lidt ud af samarbejdet, da 3 i denne måned sendte rabatkoder ud deres kunder. Rabatkoden gav 60 minutters kørsel i en GreenMobility uden begeregning.
Serviceomsætningen i andet kvartal af 2018 endte på 429 millioner kroner, mens driftsresultatet før afskrivninger lød på171 millioner kroner.