Top-100: Her er de mest værdifulde brands i 2025

Hvilke virksomheder har de stærkeste brands? Se en top-100-liste over de mest værdifulde brands i 2025. Mere end halvdelen af årets top-100 udgøres af teknologivirksomheder.

Top-100: Her er de mest værdifulde brands i 2025

Hvert år offentliggør Kantar sin BrandZ-liste over verdens 100 mest værdifulde brands. Se de mest værdifulde brands i 2025.

BrandZ-undersøgelsen bygger på en unik metode, der kombinerer økonomiske data med omfattende indsigt fra over 4,5 millioner forbrugere i 54 lande. Det gør listen til et troværdigt og detaljeret billede af globale virksomheders omdømme og brandværdier.

Brandværdi (eller brand value på engelsk) er et udtryk for, hvor meget et brand er værd i kroner og øre – altså den økonomiske værdi, som et brand tilfører en virksomhed ud over dens fysiske produkter eller tjenester.

Se også: Xiaomis mest populære mobiltelefoner

De mest værdifulde brands i 2025

Nedenfor kan du se de 100 mest værdifulde brands i 2025. Vi har fremhævet alle de brands, der primært beskæftiger sig med teknologi.

Mange teknologivirksomheder i top-100 over mest værdifulde brands

Apple er for fjerde år i træk verdens mest værdifulde brand med en værdi på 1,3 billioner dollar, hvilket udgør over 12 procent af den samlede værdi af top-100.

Efterfølgende finder vi Google, Microsoft, Amazon og Nvidia, hvor sidstnævnte oplevede en bemærkelsesværdig stigning på 152 procent i brandværdi. Det er også værd at bemærke, at et brand som Huawei er røget hele 32 pladser op på listen, mens Samsung er gået 27 placeringer tilbage.

Undersøgelsen viser, at teknologivirksomheder har nogle af de stærkeste brands i verden. Mere end halvdelen af de 100 mest værdifulde brands er virksomheder, der beskæftiger sig enten helt eller delvist med teknologi.