Lebara Mobile har succes på det danske telemarked

Lebara Mobile har succes på det danske telemarked

Det britiske mobilselskab Lebara Mobile har stor succes i Danmark. Kunderne har vist tiltro til selskabets koncept om billig mobiltrafik til udlandet. Med en kundetilgang på 15.000 i de første tre måneder overgår Lebara Mobile faktisk Telmores start på det danske mobilmarked, som til sammenligning havde erhvervet 10.000 kunder efter de første tre måneder.

Selskabet opskriver nu forventningerne, og regner med at have en kundedatabase på 60.000 danske mobilkunder inden et år.

Fokus på udlandstelefoni
Lebara Mobiles koncept er enkelt: de laveste minuttakster på markedet og særlig billig udlandstelefoni. Selskabet går fortrinsvis efter udlændinge i Danmark, der har stort behov for at ringe ud af Danmark. Strategien er kopieret efter en model, der allerede er sat i værk i flere lande – heriblandt Holland og hjemlandet England.

Det 12 mand store selskab findes i dag i omkring 1.000 butikken landet over, og direktøren forventer en betydelig udvidelse, idet han mener at markedet har behov for flere teleprodukter.

Ifølge Berlingske Tidende mener Kristian Nors Myrup, at det har været småt med mere alternative teleprodukter, efter at TDC og Sonofon har opkøbt henholdsvis Telmore og CBB.

”Vi er Telmore om igen, bare på udlandstelefoni”, siger Kristian Nors Myrup, som er direktør for Lebara Mobile.

Kilde: Berlingske Tidende

billede3=icon-lebara_mobile
picture=on3
picturetext=Lebara Mobile har fået 15.000 nye kunder i løbet af de tre første måneder, hvilket er en bedre start end den Telmore fik, hvor de erhvervede 10.000 kunder.
picturefile=lebara_mobile
cat=on
catname=default
comon=off

Opdateringer på sagen

Redaktionen kunne ikke lade tematikken ligge. mobilsiden fastholdt sit fokus på emnet. 23/2/2004 vinklede vi sagen videre med et indlæg med tematikken 3 og teleanalytiker i åben krig – Du finder den her. Læs også seneste nyt om emnet ved at trykke her..