3-kunder kunne ikke komme på nettet
En intern fejl var skyld i, at 3’s data-netværk var utilgængeligt for selskabets mobilkunder tidligere på dagen. Det bekræfter kommunikationschef Stine Green Paulsen over for Mobilsiden.dk.
– “Der skete en fejl under en intern ændring på vores mobilportal, Planet3, som simpelthen gik ind og blokerede for adgangen til andre hjemmesider,” siger Stine Green Paulsen.
Hun oplyser i øvrigt, at data-problemet blev fejlmeldt omkring kl. 10 i morges, og at fejlen blev udbedret kl. 14.45.
I den periode var der imidlertid ikke nogen problemer med foretage og modtage opkald for 3-kunderne. Selskabets mobile bredbåndsabonnement synes heller ikke at være blevet ramt af fejlen.
Allerede i formiddag indløb de første meldinger om 3’s dataproblemer på Mobildebat.dk. Her kan man også konstatere, at det var kunder fra hele landet, der var berørt af nedbruddet.