Denne operatør har flest fejlopkald
Teleselskabet Telenor har flere fejlopkald end deres konkurrenter, i hvert fald hvis man skal tro den nye undersøgelse fra Erhvervsstyrelsen. Her har udsendinge været rundt i det danske land og testet mobildækning og mobilhuller på udsatte steder. Det skriver Computerworld.dk.
– Mobildækningen er god i Danmark viser rapport
– “Opgørelsen viser, at der i denne undersøgelse, hvor der er foretaget 1.668 opkald per mobilnet, ikke er nogen stor forskel på de tre af selskabernes fejlniveau. Telenor skiller sig ud med et højere fejlniveau,” skriver Erhvervsstyrelsen i rapporten, der også fælder en hård dom over Apples iPhone 4S.
Konkurrenterne 3, TDC og Telia havde i undersøgelsen en fejlprocent omkring de fem procent, mens Telenor i gennemsnit havde en fejl på otte procent af opkaldene.
I gennemsnit fejlede 5,7 procent af alle opkaldsforsøgende, hvilket var 377 ud af 6.672 forsøg. Det var teleselskabet 3, som klarede sig bedst, med en fejlprocent på kun 4,5 procent. TDC og Telia havde en fejlprocent på henholdsvis 5,1 og 5,0 procent.