Huawei: Make It Possible
Huawei Technologies meddelte i dag på pressemødet i Barcelona, at de ikke alene er klar med verdens hurtigste smartphone, Ascend P2, men også en helt ny branding strategi. Kodeordet er “alt er muligt” og mantraen er ”Make It Possible”.
Brand Director for Global Communication i Huawei, Amy Lou, fortalte på scenen i Barcelona, at Huawei er et “Consumer brand in the making” og man skaber ikke et brand fra den ene dag til den anden. Et godt brand skal man gøre sig fortjent til, samt differentiere sig fra konkurrenterne og appellere til forbrugerne.
– “Vi er begyndt at høste resultater efter, at have skiftet fra at være et B2B (business to business) brand til at blive et B2C (business to consumer) brand,” fortalte Amy Lou på dagens pressemøde.
Selvtilliden og tiltroen til Huawei lyste også ud af Amy Lou – og hun har også noget at have den i. For i fjerde kvartal 2012 var Huawei verdens tredjestørste smartphone-producent.
– IDC: Huawei slår LG og HTC af pinden
Der er dog langt op til de to førende smartphone-producenter, som er henholdsvis Apple og Samsung.
– Samsung og Apple har 52 procent af markedet for smartphones
Huawei kan under ”shipments” notere 52 millioner håndsæt og 32 millioner smartphones i 2012. Denne succes skal der bygges videre på i 2013 og det skal gøres med, at holde fokus på at blive et globalt consumer brand.
– “På Mobile World Congress sidste år, lancerede vi produktnavnet Ascend – og en række flagskibs produkter. I dag forbedrer vi denne, vi styrker vores brand blandt andet via vores nye mantra “Make It Possible”, fortæller Richard Yu, CEO of Huawei ConsumerBusiness Group, i en pressemeddelelse.